niedziela, 14 października 2012

Basen jaki jest, każdy widzi

Hejo!
Zauważyłam, że temat basenu i pływania wywołał lekkie poruszenie i postanowiłam przygotować notkę na temat, tego co ten sport nam daje. A jeszcze tak ku mojemu zadowoleniu karnet mogę wykorzystać do końca listopada więc nie muszę się spinać.

Pływanie jest dobre dla osób w każdym wieku: starych, młodych, bobasków, również ludzi chorych.
Najlepiej zacząć od pływania na plecach i generalnie na początku lepiej się nie przeciążać, bo szybo uznamy, że pływanie nie jest dla nas i zrezygnujemy. A nie słusznie, bo woda "wyciąga", pomaga się zrelaksować, pływanie poprawi też dotlenienie organizmu.
I konkretniej, przynajmniej w miarę, co daje mam pływanie
- pracują wszystkie mięśnie więc jest to doskonały trening ogólny
-pływanie ma plecach może służyć za rehabilitację lub po prostu jako odciążenie dla kręgosłupa
-poprawia się nasze samopoczucie
-ważna jest regularność i przy takiej postawie efekty pływania można zaobserwować po kilku tygodniach
-godzina pływania to około 400 spalonych kalorii (chociaż to zależy od stylu i innych czynników)
-poprawia się wentylacja płuc, możemy też na dłużej wstrzymywać oddech, tzn. ja zaobserwowałam takie coś, że od początku października mogę śpiewać na jednym oddechu więcej taktów i myślę, że to może mieć coś wspólnego z pływaniem. 
To chyba tyle.
Opracowane na podstawie : http://www.kolorowe-zdrowie.pl/fitness/basen-i-jego-zalety/

W planach są jeszcze notki na temat: roweru, biegania i jazdy na łyżwach, ale to zależ w dużej mierze od czasu, a także od tego czy ta notka chociaż w jakimś malutkim stopniu się spodoba i będzie sens pisać kolejne na ten temat. 
Jeszcze a propos sportu. Ręcznym nie idzie dobrze. Seniorzy przegrali wczoraj, chociaż do połowy wygrywali i mecz ogólnie był bardzo dobry, również juniorzy przegrali, ale na tym meczu nie byłam. Dzisiaj grała najmłodsza drużyna, ale nie wiem jak z wynikiem. 


Trzymajcie się M <3



1 komentarz:

  1. pływanie <3 <3
    ja chyba na profil humanistyczny nie pójdę, nie dam sobie rady z historią ;c

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...