piątek, 8 marca 2013

Akademia Edukacji Filmowej

Hej!
Wszystkim czytelniczkom bloga życzę wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet! ;)
Dzisiaj chciałabym napisać o Akademii Filmowej. Nie nie robimy tak filmów ;) Generalnie polega to na tym, że raz w miesiącu chodzimy do naszego kina i oglądamy filmy, mieszczące się w naszej podstawie programowej, gdyż pytania z tych filmów mogą pojawić się na maturze. Do tej pory byliśmy na 6 filmach i chciałabym o każdym napisać parę zdań i ocenić w sali 1-6
1. "Siódma pieczęć" - Czarno-biały film mówiący o śmierci, próbie jej przezwyciężenia, ucieczce przed nią i o tym, że wszyscy sa wobec niej równi. Pełen alegorii i symboli. Ocena 3.
2. "Grek Zorba" - Również czarno-biały film, dosyć długi. Jego przesłaniem jest to żeby się nie przejmować i dużo czerpać z życia. Optymistyczny. Musieliśmy napisać jego recenzję, z której dostałam 4+. Ocena 5.
3. "Imię Róży" - Jeśli ktoś lubi serial "Ojciec Mateusz" to film zdecydowanie jest dla niego. Detektyw-zakonnik odkrywa sekrety innego zgromadzenia, prowadzące do zaskakującego odkrycia. Śmiechu nie należy się bać. Podobnie jak "Siódma pieczęć" osadzony w realiach średniowiecznych. Nie czarno-biały ale tak nie do końca kolorowy, według mnie można go określić jako zrobiony w takiej rozszerzonej sepii. Ocena 5+
4. "Dziewczyna z perłą" - Film interesujący szczególnie dla miłośników sztuki, gdyż opowiada historię powstania dzieła malarskiego o tym samym tytule. Dokładnie jest to historia dziewczyny-służącej znajdującej się na obrazie. Ocena 5.
5."Amadeusz" - Chyba najlepszy film jaki oglądaliśmy na akademii, a mieliśmy możliwość obejrzenia jego wersji reżyserskiej, czyli o 20 minut dłuższej niż ta zwykła. Muzyka przecudowna i wypełniająca cały film, przeplatane historią Mozarta nie do końca prawdziwą. Ocena 6
6. "Dekalog" część 1 i 10. Są to obrazy polskiego reżysera Krzysztofa Kieślowskiego odpowiadające i przekazujące wartości zawarte w przykazaniach. Dosyć ciężkie w odbiorze ale warte obejrzenia. Powstrzymam się od oceny, b oto byłoby dosyć trudne.

Nie napisałam ich po kolei tylko jak pamiętałam. Na "Amadeuszu" byliśmy dzisiaj :)

LOVE, M <3



7 komentarzy:

  1. Hmm. W sumie fajnie, że chodzicie do kina ze szkoły. Też bym tak chciała, ale to by się równało jeszcze dłuższe lekcje...

    OdpowiedzUsuń
  2. kurczę, fajnie tak chodzić do kina ze szkoły :>

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo, ja lubię 'ojca Mateusza' ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej! ale jak? Filmy na maturze?? Czy ja o czymś nie wiem xD
    Mogę zapytać za ile lat zdajesz maturę? Bo ja za 2 i słyszałam coś o tym, że pytania mogą być z różnych dzieł kultury (mowa tu o polskim), ale w to wchodzą też filmy? :D

    Spóźnione Najlepszego :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo popatrz... Mój podręcznik, to "Ponad słowami" z Nowej Ery, muszę na polskim zapytać panią profesor-,- dlaczego nam jeszcze tego nie powiedziała. Sprawdziłam wszystko na MEN i znalazłam nawet spis tych filmów... Właściwie, to Ci muszę podziękować, więc dziękuję :D
      (Nie lubię kobiety od polskiego, więc zwrócenie Jej nawet tylko w taki sposób uwagi-to ogromna przyjemność xD HaHaHa :D)

      Usuń
  5. widze zmiany na blogu , ladnie , ladnie ! <33
    Imie Rozy! Musze to obejrzec! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ale słodkie zdjęcie, jejuczku *_________________* a z Akademią fsajny pomysł :D
    dziękuję<3

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3