środa, 16 października 2013

"Giaur"

Witajcie!
Powiedzmy, że wczoraj w szkole nie było za ciekawie, dziś podobnie. Stało się coś czego nikt nie mógł przewidzieć i część artystyczna apelu została odwołana. Ja wróciłam wcześniej do domu i zabrałam się za czytanie "Giaura". Lektura na dzisiaj. Kilka cytatów.

> "Bo choć dla czasu zdaje się nicością,
Ona dla myśli jest całą wiecznością.
Bo nieskończone, niezmierne cierpienie
Może w myśl jedną zgromadzić sumienie

I w jednej chwili wycierpieć od razu
Bóle bez końca, nadziei, wyrazu"

 > "Płeć piękna dla nas ma litości tyle,
Lecz dla płci własnej ma serce motyle,
Piękność nad każdym nieszczęściem łzy leje,
Nad sióstr upadkiem - tylko się zaśmieje"

> "Podobnie dusza zła kona w cierpieniach,
Lub żyje jako skorpion w płomieniach.
Bo kiedy ludzi zwiąże pamięć zbrodni,
Światu niezdatni, a nieba niegodni,
Rozpacz nad nimi, pod nimi noc gruba,
Wkoło płomienie - a w pośrodku zguba!"

> "Paro kochanków, mocne są twe sploty,

Gdy się ściskacie podzielać pieszczoty!
Lecz nie tak cisną miłości ramiona,
Gdy w nich spoczywa piękność ulubiona,
Jako się barki zwiążą nienawiśnie,

Kiedy wróg wroga ostatni raz ściśnie.
Przyjaźń ostygnie, pieszczota się skończy,
Objęcia wrogów i śmierć nie rozłączy."


> "Serce zbyt czułe, do kochania skłonne;
Lecz nie zna, co to kochanie dozgonne,

Długie cierpienia dzielić siły nie ma,
Długich z rozpaczą walk nie wytrzyma; 
A twarde serce, gdy miłość skaleczy,
Jej rany nigdy już czas nie uleczy" 

"Dziś nic nie kocham ani nienawidzę,
Pychy nie czuję, nadziei nie widzę" 

 LOVE, M <3

2 komentarze:

  1. Genialne cytaty. Ja ostatnio przerabiałam "Kordiana" i mam psychicznie dość jeśli chodzi o lektury. Ale czeka mnie "Lalka" i o dziwo się cieszę, bo zawsze chciałam ją przeczytać ^^

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3