czwartek, 5 listopada 2015

"Po Cudzemu"

Hello!
Uwielbiam mieć powód, wytłumaczenie, uzasadnienie dlaczego o czymś piszę. Z dzisiejszym tematem wiąże się kilka takich spraw. Po pierwsze właśnie wróciłam z moich jedynych dzisiejszych zajęć i rozpoczynam weekend. Po drugie tymi zajęciami była fonetyka. Po trzecie raczej rzadko udaje mi się znaleźć coś naprawdę godnego uwagi na youtube. Po czwarte miesiąc temu, gdy już byłam w Gdańsku, ale rok akademicki się nie rozpoczął, wyżej wymieniona strona sama zaproponowała mi coś interesującego. Był to kanał "Po Cudzemu". I takim oto sposobem właśnie o nim piszę.

Zaproponowanym przez  YT odcinkiem był ten o tym jak nie bać się mówić po angielsku.


I wsiąkłam. W ciągu dwóch dni obejrzałam wszystkie pozostałe. A wtedy jeszcze nawet nie wiedziałam, że będę miała fonetykę. Muszę przyznać, że wiadomości z filmików przydały się.
Zajęcia z fonetyki są fascynujące, ale dość przerażające, szczególnie pod tym względem, że uczyliśmy się języka 9 czy 12 lat i okazuje się, że nikt nigdy nie wytłumaczył nam jak powinno się mówić, a nawet więcej nauczyciele w szkołach prawie wcale nie zwracali na to uwagi. Już nawet pomijam kwestię tego co jest, a co nie jest akcentowane. Skoro więc można łatwo, przyjemnie i ciekawe czerpać taką wiedzę z internetu to grzechem byłoby nie skorzystać.



Wierzcie to naprawdę się przydaje. Od 3 tygodni ćwiczymy "th", dziś pojawiło się ulubione słówko wszystkich, czyli "iron" albo jeszcze lepiej "ironing", a na wykładach jeśli któraś z pań chce przeliterować jakieś słowo to raczej nie robi tego po polsku.
Póki co filmików jest 15 więc gdyby ktoś się uparł to spokojnie możne je obejrzeć w jeden dzień. Jednak polecam nieco to rozłożyć aby wiedza się nie pomieszała i aby ewentualnie móc poćwiczyć.

LOVE, M

6 komentarzy:

  1. Ciekawe, ciekawe - sama wiem jak trudno wypowiadać się w obcym języku. Szkoda, że nie jest to filmik z niemieckim.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jak ja lubię Arlenę! Ona ma taki niesamowity dar do przekazywania wiedzy, normalnie żałuję, że ona nie jest moją nauczycielką angielskiego... A wiesz, że wyjątkowo też mam weekend od czwartku? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle wolnego! A jeszcze w przyszłym tygodniu 11 wolny, po prostu cudownie ;)

      Usuń
  3. Obejrzałam teraz kawałek odcinka "Youtube" i kurde... podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi tez YT polecił ten kanał i osobiście bardzo podobają mi się te filmiki . ;) Szkoda, że nie ma czasu. :/
    http://momentcatcher00.blogspot.com/2015/11/wypad-z-tymi-buciorami-z-mojego-zycia.html

    OdpowiedzUsuń
  5. hehe, szkoda, że fonetyka jest tylko na 1 roku.. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...