wtorek, 21 lutego 2017

A gdyby tak zamieszkać w Chinach?

Hello!
Youtube o miejsce w internecie, gdzie równie łatwo można się zgubić i znaleźć rzeczy, których istnienia się nie podejrzewało i wcale niekoniecznie o ich istnieniu chciało się dowiadywać, co znaleźć naprawdę interesujące filmiki, z których można się czegoś dowiedzieć a nawet nauczyć. 
Zdarzało mi się już na blogu wspominać o kilku kanałach, które oglądam, a niedawno do ich grona dołączył kanał Weroniki Truszczyńskiej. 

Nigdy szczególnie nie interesowałam się Chinami, oprócz Terakotowej Armii, Wielkiego Muru i trochę historią, nie było to nic poważnego i objawiało się głównie w oglądaniu wszelkiego rodzaju programów telewizyjnych związanych z tymi tematami. I trochę herbatą. 
Kanał Weroniki, jak większość moich youtubowych odkryć, sam pojawił się w proponowanych. Początkowo nie zwróciłam na niego uwagi, bo nie sądziłam, że znajdę tam coś, co może mnie zainteresować. Myliłam się. 

Próbowałam wyśledzić, który filmik był pierwszy i chyba to "Osiem znanych osób z ZAKAZEM WJAZDU do Chin", a na pewno od niego wpadam na jej kanał regularnie.  Weronika mieszka i pracuje w Chinach, a pracuje nie jako wolnych duch i vloger, ale w firmie, co jest całkiem istotne. Na kanale opowiada między innymi o minusach pracy w Azji, ile kosztuje mieszkanie (i przy okazji pokazuje swoje), pojawia się sporo filmików o języku chińskim i nauce, także o jedzeniu, zarówno o takim, do którego dostępu możemy jej tylko pozazdrościć, jak i smakołykach, których próbowanie na potrzeby nagrania można określić tylko jednym słowem - poświęcenie. Nagrywa mnóstwo ciekawostek o życiu w Chinach. To znaczy dla widzów w Polsce są to ciekawostki, bo choć ogólnie jako tako zdajemy sobie sprawę, że sposób życia Chińczyków na pewno różni się od naszego, raczej nie wiemy w jaki dokładnie sposób, a dzięki temu kanałowi możemy się tego dowiedzieć. Czyli bardzo szeroko rozumiana kultura. Ale pojawiają się także filmiki z podróży albo wypadów w ciekawe miejsca.

Bardzo odpowiada mi format filmów Weroniki oraz jej sposób mówienia i opowiadania. Większość vlogów nagrywana jest w jej mieszkaniu, a Weronika siedzi i mówi rzeczy na temat, który akurat sobie wybrała. Jest w tym mega naturalna i spontaniczna, żywo gestykuluje i włącza całe ciało do mówienia, dzięki czemu widz ma poczucie, że Weronika jest bardzo zaangażowana w to, co mówi. Jest też bardzo ekspresywna. Poza tym często widać, że nagrywanie filmików sprawia jej ogromną frajdę (chyba, że to tylko wrażenie). Ogólnie wydaje się być bardzo pozytywną osobą i z przyjemnością się jej słucha. I ma super różowe włosy. 

W trzecim akapicie podlinkowałam kilka filmików, a tu jeszcze trzy. Zobaczcie, może Wy też odkryjecie, że życie w Chinach może być interesujące. 





LOVE, M

1 komentarz:

  1. Lubię jej filmiki :D chociaż już dawno jej nie oglądałam. Teraz często oglądam Julkę Kobus- bardzo sympatyczna dziewczyna :D
    Chyba moim ulibionym filmem Weroniki jest ten, o oszustach i złodziejach. Ciekawe sposoby sobie wynaleźli XD

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3