piątek, 13 października 2017

1518. Pamiętaj, że najważniejsze jest, aby to, co najważniejsze, pozostało najważniejsze

Hello!
Powracam do szarej rzeczywistości blogowania, gdy nie mam na to czasu i muszę ratować się wcześniej przygotowanymi materiałami. Problem w tym, że "Duży Mały Poradnik Życia" mi się kończy, będą z niego jeszcze najwyżej dwa wpisy, a w grudniu tego roku, 4 lata odkąd ukazała się pierwsza notka z radami Jacksona H. Browna (a ja dalej nie pamiętam jak nazywa się autor i za każdym razem muszę to sprawdzać), najprawdopodobniej opublikowana zostanie ostatnia. Ale do tego strasznego momentu jeszcze dwa miesiące, chociaż przygotowuję się na to od dłuższego czasu. Dziś jednak cieszmy się kolejnymi ośmioma złotymi myślami z tej świetnej książki. 


1527. Wysiadając z samolotu, podziękuj pilotowi za bezpieczny i wygodny lot. Naoglądałam się tyle "Katastrofy  w przestworach", że całkowicie rozumiem ludzi, którzy po wylądowaniu biją pilotom brawa, gratulują udanego lotu i na pewno bym z entuzjazmem do nich dołączyła. 

1530. Nie myl sprytu z mądrością. "Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami" - taki cytat znajdował się w sali od matematyki (nie był podpisany, ale internet twierdzi, że to Mickiewicz) w moim liceum i od razu skojarzył mi się z tym punktem. Wiedzę chyba też możemy dodać, aby jej nie mylić ani ze sprytem, ani z mądrością. 

1531. Pamiętaj, że prawda często jest wypowiadana żartem. Każdy to zna. Ktoś mówi coś szczerego/nieprzyjemnego/zaskakującego, potem żałuje i mówi "Żartowałem!!!". Albo ktoś faktycznie chce przekazać coś ważnego, ale albo nie umie inaczej, albo się denerwuje, albo jeszcze coś innego i robi z tego żart. Oba przypadki zwykle są dość nieudolne i zostawiają nieprzyjemne odczucia w rozmówcach. 

1532. Nie żyj z wciśniętym hamulcem. A  takim razie co z tymi wszystkimi slow lifeami, stylami, jedzeniem i całą resztą?

1534. Pamiętaj, że najlepszym lekarstwem na zmartwienie jest działanie. Gorzej jeśli zamartwiasz się czymś, co ciebie dotyczy, ale nie masz na to żadnego wpływu i żadnej możliwości działania. Można jednak robić rzeczy, które odciągną po prostu nasze myśli od tego, nad czym łamiemy sobie głowę.

1539. Pamiętaj, że prawdziwe szczęście rodzi się z godnego życia.

1543. Rozmawiaj ze swoimi roślinami. I puszczaj im muzykę klasyczną, podobno lepiej od tego rosną.

1544. Proś o radę, kiedy jej potrzebujesz, ale pamiętaj, że nikt nie jest ekspertem od twojego życia. Ciekawe czy jest ktoś, kto czuje się ekspertem nawet od swojego własnego życia. 

Czasami, gdy robię komentarze do poszczególnych porad zastanawiam się, czy na pewno wyraźnie czuć, gdzie jestem, gdzie nie jestem i gdzie jestem nie do końca sarkastyczna. Mam nadzieję, że tak, abyście nie odnieśli wrażenie, że kwestionuję niektóre z rad, które, jak by nie było, sama wybrałam. 

Miłego weekendu, M



2 komentarze:

  1. Co do kwiatków, muszę się nie zgodzić. Akurat w ich przypadku lepiej działają piosenki z bollywoodzkich filmów.
    Świetny spis <3
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo ciekawych rad, chociaż przy niektórych można się uśmiechnąć :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3