sobota, 23 grudnia 2023

Wyszywana wycinanka

 Hello!

Zastanawiałam się, co opublikować tuż przed świętami i w sumie mam małą wiadomość, którą chciałam się podzielić. Jakiś czas temu wysłałam swoją wyszywaną pracę inspirowaną tradycyjną kurpiowską wycinanką na Ogólnopolski Konkurs Tradycyjnego Haftu i Koronki organizowany przez Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze i dostałam za nią drugie wyróżnienie w kategorii haft!

Zielona wyszywana haftem krzyżykowym kurpiowska wycinanka

Muszę przyznać, że byłam zaskoczona, ale i bardzo zadowolona. Zaskoczona, bo haft krzyżykowy niekiedy nie jest nawet zaliczany do haftu (tylko jest właśnie nazywany po prostu wyszywaniem), ale nawet gdy uznać go za haft - to trudno powiedzieć, aby był bardzo tradycyjny. 

Trzy zdjęcia ukazujące postęp wyszywania kurpiowskiej wycinanki

Pomysł, aby wyszyć wycinankę kurpiowską, pojawił się w mojej głowie gdzieś na początku roku, ale pierwsza próba nie była bardzo udana. Pokazała mi jednak, jak zbudować odpowiednie proporcje i wszystko wyliczyć. Bo wzór - pomijając kogutki, które liczyłam ze wzoru na szydełkową wstawkę do ludowego fartucha - zrobiłam sama. Jest mój i autorski. I było to naprawdę kilka godzin pracy, liczenia i rysowania. Choć gdy teraz na nią patrzę wydaje mi się dość pusta...

Kurpiowska wycinanka wyszyta haftem krzyżykowym

Niestety nie pamiętam dokładnych wymiarów pracy - ale jest dosyć duża - i jak widać, zrobiona na bardzo rzadkiej kanwie.

Wyszywany kogucik

W tym roku zainteresowałam się konkursami, zgłosiłam swoje prace na 3, ale po drodze dowiedziałam się, że jest ich więcej i myślę, że w 2024 będę wysyłała swoje prace - i te inspirowane kulturą ludową, i te niekoniecznie z nią związane - na kolejne. 

 Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Wesołych Świąt!

4 komentarze:

  1. Gratuluję serdecznie. Nagroda w pełni zasłużona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna robótka! Gratuluję wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna ta praca! Gratulacje. PS Uwielbiam nawiązania do kultury i tradycji. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana serdeczne gratulacje ! Nagroda w pełni zasłużona! Piękna praca!

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3