sobota, 30 grudnia 2023

PODSUMOWANIE 2023

 Hello!

Bardzo lubię robić podsumowania - i będzie ich jeszcze w styczniu kilka - ale za to zabieram się dosłownie w ostatnim momencie przed publikacją. Przed Wami moje ulubione, Wsze ulubione, najlepiej klikające się i takie, do których chcę wrócić, posty z roku 2023!

STYCZEŃ

W styczniu pojawił się wywiad z dziewczynami prowadzącymi Poradnik Kariery - Wszystko, o co chciałam zapytać rekruterki-instagramerki [wywiad z Poradnik Kariery]. Trochę zapomniałam, że wyszedł drugi sezon Alice in Borderland i przeczytałam też Almond

LUTY

W lutym narzekałam na nowego Ant-Mana, ale wrażenie zrobił na mnie film Podejrzana. W końcu opublikowałam też recenzję książki Z miłości? To współczuję, w której bardziej skupiłam się na tym, ile - pomimo faktu drugiego wydania - jest w niej usterek tekstowych, niż na samej treści. 

MARZEC

W marcu zwracałam uwagę na to, w jaki sposób jest napisana książka Columbine. Masakra w amerykańskim liceum. Przeprowadziłam wywiad z Wybredną Marudą i napisałam o rzeczach, których wciąż nie rozumiem w k-popie.

KWIECIEŃ

Miesiąc Szekspira! Oczywiście pojawiły się wpisy Szekspir w anime i mandze #8, Szekspir w k-popie 5, Szekspir w dramach 3 - właśnie zdałam sobie sprawę, że w 2025 Szekspir w anime i mandze będzie miał 10 edycję - o ile znajdę przykłady. Jak zawsze - jeśli widzicie gdzieś nawiązania do Szekspira - nawet najwątlejsze - dawajcie mi koniecznie znać! Poza tym przeczytałam Podziemie pamięci i całkiem mi się podobało! 

MAJ

Absolutnie zapomniałam o tym, że w tym roku pojawili się nowi Strażnicy Galaktyki - a co więcej film mi się podobał! W maju opublikowałam też kolejny wywiad - Wszystko, o co chciałam zapytać wydawczynię [wywiad Klaudia Ciurka Wydawnictwo Yumeka]. Widziałam też dramę Black Knight.

CZERWIEC

Pozostając w temacie dram - widziałam The Glory. W czerwcu udało mi się odwiedzić Muzeum Azji i Pacyfiku i zdałam krótką relację z tej wyprawy. Przeczytałam też książkę Mądre matki, dobre żony. Kobiety w Korei Południowej.

LIPIEC

Wygląda na to, że w tym roku oglądałam więcej dram, niż mi się wydawało (zaskoczenie). W lipcu napisałam od razu o dwóch sezonach Yumi's Cells.  Obejrzałam też trzeci sezon Wiedźmina (nuda). I leciałam po raz pierwszy samolotem (ekscytacja)!

SIERPIEŃ

Kiedyś na blogu bywały jakieś miesiące tematyczne, a cały rok 2015 lub 2016 był poświęcony anime. W sierpniu postanowiłam wrócić do tej tradycji i miesiąc był samolotowy. I aż nie wiem, które posty wybrać. Ale nie wspominam wielu wpisów o k-popie, więc proszę - Samoloty w k-popie. Myślę, że warto wrócić też do dwóch wpisów o dokumentach: dobrym - Chciwość - Downfall: The Case Against Boeing oraz bardzo złym, a mój wpis stanowi ostrzeżenie, aby go nie oglądać - Odhumanizowana teoria spiskowa - MH370. The plane that disappeared. 

Jestem też zadowolona z wpisu Jak zwiedzać Katedrę Cesarską Świętego Bartłomieja we Frankfurcie?,bo przygotowanie go kosztowało mnie trochę odwagi. 

WRZESIEŃ

Może zacznę od prawdopodobnie najbardziej niezrozumianego tekstu w 2023 - Ile przeczytałaś książek? - który nie jest o liczbach, a jest o definiowaniu książki. We wrześniu ukazał się także kolejny wywiad Wszystko, o co chciałam zapytać bookstagramerkę [wywiad Oliwia catgirl_with_books]

I tu może małe kulisy blogowania. Bardzo mi zależało na pewnym wywiadzie w lipcu, próbowałam się skontaktować z osobą, z którą chciałam porozmawiać, od maja, wszędzie - maile, Instagram, nawet YouTube, ba! założyłam konto na TikToku, ale i tak nie udało mi się do niej dotrzeć - i muszę napisać, że chociaż zupełnie się tego nie spodziewałam, cała ta sytuacja bardzo podminowała moją chęć przeprowadzania wywiadów. Na szczęście na krótko. 

I jeszcze jeden wpis z mojej wyprawy - Najbardziej randomowe rzeczy, które mnie spotkały we Frankfurcie.

 PAŹDZIERNIK

Nie oglądam za dużo anime ostatnio, ale jak już oglądam, to poważnie podchodzę do pisania - i tak oto powstał wpis - Czy Ranking Królów to bajka? - Ousama Ranking a Morfologia bajki Proppa.  W październiku opublikowałam też wpis, który tworzył się gdzieś od roku 2020 - Książki, których nigdy nie wyrzucę. I na dokładkę k-popowy wpis halloweenowy - Zombie w k-popie

LISTOPAD

Wracając do wywiadów - Wszystko, o co chciałam zapytać tancerzy k-popowych coverów [wywiad FENGX] - i mały spoiler: planuję powypytywać o różne rzeczy inne grupy coverowe, bo to superciekawy temat. W listopadzie udało mi się nadrobić książkę, która przy okazji swojej premiery była blogowym fenomenem, czyli Pieśń o Achillesie - i znalazłam się w gronie jej fanów. Zrobiłam też aktualizację podcastów, których słucham - Mój tydzień z podcastami.

GRUDZIEŃ

Z grudnia nawet nie mam czego wybierać, bo 4 z 7 wpisów dotyczą listy książek influencerów. Pozostałe 3 wpisy to: Bez zachwytów - 1670Relacja z oglądania: The Crown sezon 6Wyszywana wycinanka (notabene wczoraj dotarł do mnie dyplom oraz nagroda za wyróżnienie - zestaw noży ^^). 

 Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Wszystkiego dobrego w nowym roku! M 

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe podsumowanie :) Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana bardzo ciekawe podsumowanie. Ja tak mniej więcej w połowie roku do Ci dotarłam ale bardzo chętnie zaglądam i będę zaglądać. Szczególnie tematy z dziedziny k-pop mnie interesują, bo moja 12 letnie córka jest fanką tego nurtu i chciałabym ją lepiej rozumieć w tej sferze.
    Szczęśliwego i radosnego Nowego Roku a także wielu kolejnych wspaniały miesięcy na blogu 🥳🎊

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne podsumowanie, Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że Nowy Rok przyniesie Ci wiele inspiracji, abyś z odwagą podążał/a za swoimi pasjami i marzeniami. Niech będzie to czas pełen pozytywnych zmian i niezapomnianych chwil spędzonych z najbliższymi. Szczęśliwego Nowego Roku!!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że Nowy Rok będzie obfitował w same szczęśliwe chwile i wiele ciekawych lektur, seriali i filmów.

    Jeżeli chodzi o mnie to ja za bardzo nie miałabym czego podsumowywać - moja praca niestety jest bardzo absorbująca i dopiero od niedawna zaczynam łapać większy balans w życiu. Mam też nadzieję, że w końcu uda mi się wrócić do regularnego blogowania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Ci za to podsumowanie. Zapomniałam, że na liście do przeczytania mam książkę "Mądre matki, dobre żony. Kobiety w Korei Południowej".

    OdpowiedzUsuń
  7. Super podsumowanie. Wszystkiego dobrego w nowym roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo się działo. :) Wymieniłaś sporo książek, filmów i seriali, mam na liście na pewno najnowsze The crown (a przy okazji i mnie podobali się najnowsi Strażnicy galaktyki ;)), a z książek oczywiście Z miłości? To współczuję (jestem ogromnie ciekawa po przeczytaniu Twojego wpisu jak to jest z tym tekstem) oraz zbieram się do książki o Columbine, chociaż póki co bez pośpiechu, bo po bardzo przejmującej lekturze „How to make friends with the dark" potrzebuję chwilę przerwy od młodzieżowego cierpienia...
    Wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze w nowym roku! :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3