środa, 21 sierpnia 2013

Kremowe piwo !

Hej!
Pogoda nam się zepsuła, nie za bardzo można wyjść na miasto więc ja nawet zabrałam się za "Antygonę", tak w przypływie ambicji, a czeka na mnie jeszcze "Odprawa posłów grecki". (I po co ja się zgłaszałam na tę olimpiadę?) Ale dziś nie o tym tylko o przepisie na piwo kremowe. Każdy kto czytał Harrego Pottera na pewno kojarzy ten trunek, oczywiście bezalkoholowy, choć różne źródła podają różnie. Ja w robieniu mojego wykorzystałam najprostszy przepis jaki udało mi się znaleźć, ale w przyszłości mam zamiar wypróbować te bardziej skompilowane. 


Składniki:
trochę wody
7-8 krówek lub innych cukierków tego typu koniecznie kruchych
500 ml mleka

2 łyżeczki cukru waniliowego
pół łyżeczki, ewentualnie imbir w wersji zimowej

Przygotowanie:
Do garnuszka wlewamy wodę, czekamy, aż trochę się podgrzeje i wrzucamy krówki. Rozpuszczamy je w wodzie cały czas mieszając. Po rozpuszczeniu dodajemy mleko, mieszamy i dodajemy resztę składników. Nie doprowadzamy do wrzenia! a tylko do zagrzania się całości. Cynamon się nie rozpuszcza więc albo czekamy aż osiądzie na dnie garnuszka i dopiero wlewany do szklanek albo wlewamy do szklanek na jakiś czas przed podaniem i czekamy, aż zbierze się na dnie. Z tym, że aby zrobić piankę trzeba je potraktować trzepaczką. Według mnie najlepiej smakuje ciepłe, ale można pić i zimne.

Źródło: internet
Jak to moja mama określiła to tylko rozpuszczone krówki z mlekiem i cynamonem. I w sumie prawda, że nie jest to zbyt powalające, za to jest bardzo słodkie i ja zdecydowanie będę je robiła częściej. 

M <3

3 komentarze:

  1. Hahaha. Ale trafiłaś z tematem, bo ostatnio zastanawiałam się z mamą, czy można takie "piwo" zrobić. Co prawda nwm czy spróbuję, ale chociaż wiem, ze można. Zadziwia mnie tylko prostota tego napoju. A krówki mogę jeść w każdej postaci, więc z mlekiem też będą mi smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę koniecznie je zrobić,przepis wydaje się łatwy i ciekawy :D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co do szkoły,mi to zwisa. mogę nie iść,mogę iść,nie spieszy mi się ale też nie chcę tego opóźniać. ^^

      Usuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3