sobota, 8 lipca 2023

Kinowe plany 2023 #2

 Hello!

Dziś sprawdzam, co ciekawego znajdzie się w polskich kinach w drugiej połowie 2023 roku!

Plakaty filmów Barbie, Oppenheimer, The Marvels

LIPIEC

Między nami żywiołami

Prawdę napisawszy, nawet nie widziałam żadnego zwiastunu tej animacji, ale dawno nie widziałam żadnej bajki, a ta wydaje się całkiem interesująca.

Barbie i Oppenheimer

Te dwie premiery - szczególnie odkąd okazało się, że ukażą się w kinach tego samego dnia - istniały ze sobą w synergii. O tych filmach słyszało się już w zeszłym roku, później - chyba w kwietniu - wyszły ich bardziej rozwinięte zwiastuny, a od 1 lipca nie było dnia, abym o nich nie słyszała. Kontrast pomiędzy nimi naprawdę sprzyjał marketingowi, ale o samej jakości filmów - szczególnie o Barbie, bo o Oppenheimerze słychać, że jest strasznym, pod pewnymi względami prawie horrorem, filmem - wciąż wiadomo niewiele. Jeszcze jedna rzecz wydała mi się ciekawa: widzę o wiele więcej relacji prasowych o Barbie, ale na Filmwebie ten film chce obejrzeć 15 617 osób, a Oppenheimera - prawie dwa razy więcej (27 928). Na IMDb w rankingu popularności Barbie jest na 8, a Oppenheimer na 9 miejscu, ale na liście do obejrzenia pierwszy film ma 154 tysięcy osób, a drugi - 253 tysiące.

LISTOPAD

Marvels

Tak naprawdę nieszczególnie interesuje mnie ten film, ale dziwnie byłoby go nie obejrzeć. Przecież widziałam wszystkie elementy prowadzące do niego.

Igrzyska śmierci: Ballada ptaków i węży

Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać książkę, zanim film wejdzie do kin (nawet miałam ją wypożyczoną, ale okazało się, że trochę pracy zwaliło mi się na głowę i nie przeczytałam).

GRUDZIEŃ

Aquaman i Zaginione Królestwo

Ciekawostka: pierwszy Aquaman to chyba jedyny film, który widziałam w kinie dwa razy. Nie do końca było to z mojego wyboru, ale mam jakiś sentyment do tego obrazu, więc nawet interesuje mnie druga część. 

Nie mogę napisać, że kinowo druga połowa roku prezentuje się ekscytująco. Ale realistycznie - już bardziej. Wiem, że niektórzy ludzie mają nieco szalony plan obejrzenia Barbie i Oppenhaimera tego samego dnia i mam nadzieję, że głowy im nie wybuchną. Ja niestety jeszcze nie widzę, jaki repertuar na drugą połowę miesiąca ma kino w moim mieście, ale i tak raczej planowałam przynajmniej tygodniowy odstęp pomiędzy seansami. A Wy na jakie filmy czekacie?

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Trzymajcie się, M

14 komentarzy:

  1. Zapowiedzi są naprawdę obiecujące i czekam na większość z nich, ale najbardziej na Oppenhaimera, Barbie, drugą część Diuny i Balladę Ptaków i Węży.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chwila, jakim cudem ominęłam zapowiedzi nowego filmu Nolana!!!??
    Mi udało się przeczytać "balladę..." (skończyłam przedwczoraj) i bardzo czekam na film. Choć mam obawy jak przedstawią głównego bohatera, w książce jego charakter przedstawiają głównie jego myśli a nie zachowanie.
    Obejrzę na pewno Barbie i pewnie Marvels ale niekoniecznie w kinie

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednego dnia to nie, ale i Barbie i Oppenhaimera mam w planach. A na koniec roku 2 część Trzech Muszkieterów. To dla mnie najlepszy film tego roku - w prywatnym rankingu przebił nawet Kota w butach, który był wysoko (ale w porównaniu z Wakandą i Avatarem to nie była wielka sztuka). Byłam też na 5 części Indiany Jonesa i jako pożegnanie z serią całkiem nieźle się broni. Lepszy niż 4 odsłona, to na pewno, ale do oryginalnej trylogii nie doskakuje wg mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w grę wchodzi tylko moje ulubione kino studyjne. Też ciekawy repertuar :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawi mnie ta część Igrzysk śmierci :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Marvels pójdę że względu na obsadę. Moje zainteresowanie Marvelem słabnie od Love and Thunder, ale z pewnością na to wpływ miała jakość produkcji. Nie tylko pod względem fabularnym, ale i wizualnym. Przyczyniły się do tego też seriale. Na Między nami żywiołami idę w piątek. Na Barbie raczej też się wybiorę. Z Oppenhaimerem jest ten problem, że u mnie w mieście go nie grają i jego obejrzenie pochłonęłoby moje pięć godzin życia. Sam film mnie ciekawi i rączkę będzie wart zobaczenia w kinie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nad Balladą się zastanawiam, ale w niedługim czasie wychodzi również Diuna. Aquaman mnie nie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na Barbie czekam, bo lubię reżyserkę Gretę Gerwig. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A nie córka namawia na Miss Kraken :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Z filmów, o których wspomniałaś mam w planach Balladę ptaków i węży oraz Aquamana. Poza tym czekam też m. in. na kolejną część Diuny

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jestem ciekawa Aguamena, pierwsza część była ciekawa i oczywiście pełna efektów:)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Oppenheimera" na pewno obejrzę. "Barbie" jestem zaintrygowana, więc jak recenzje będą dobre to pewnie też. W tym roku wejdzie do kin jeszcze "Killers of the Flower Moon". Czytałam książkę i jestem bardzo ciekawa adaptacji.

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3