sobota, 15 lipca 2023

Hauru i Sophie

 Hello!

Byłam pewna, że pokazywałam ten projekt na blogu, ale okazało się, że nie, a mam już jego drugą część! Więc szybciutko nadrabiam to niedopatrzenie i zachęcam do czekania na drugą wersję tego projektu.

Wzór, który dzisiaj prezentuję, jest bardzo popularny i pochodzi z kadru z animacji Ruchomy zamek Hauru z 2004 roku.

Proces wyszywania był całkiem przyjemny, bo łatwo podzielić wzór na części do wykonania. Najbardziej upierdliwe do wykonania były wypełnienia postaci, bo reszta wzoru to głównie duże plamy kolorów, a postaci wymagały nieco więcej precyzji - chociaż i tak niewielkiej. Ale pojedyncze krzyżyki w jednym kolorze są uciążliwe do robienia. 

Poza tym - i jak zobaczycie przy drugiej wersji - dość łatwo można ten wzór zmieniać. Na przykład - jeśli dobrze pamiętam oryginalny wzór - niebo przy komecie nie było wcale jaśniejsze, a sama kometa była w takim samym kolorze, co pozostałe gwiazdy. Sama sobie wymyśliłam, że to zmienię. Albo obawiałam się, że obrazek będzie zbyt monotonny, albo miałam jakieś problemy z mulinami, które wybrałam - już nie pamiętam. Podobnie kwiaty po prawej stronie na dole można zrobić, w jakim kolorze ktoś sobie zamarzy. Tutaj są fioletowe, bo wydaje mi się, że odkryłam, że te odcienie ładnie razem wyglądają, gdy robiłam gołębie na pierwszą komunię.

Howl's Moving Castle cross stitch

Ruchomy zamek Hauru wyszywanie

Pokazywałam ten projekt kilka (lub kilkanaście) razy na Instagramie, w tym dokładniejszy proces powstawania powinien być przypięty w zapisanych stories, jeśli by Was interesował. Niestety - choć i tak wyszywanka jest bardzo fotogeniczna - zdjęcia zupełnie nie oddają, jak pięknie i uroczo prezentuje się w rzeczywistości. Zazwyczaj nie miałabym problemu, aby oddać/sprzedać, jakiś obrazek, ale z tym raczej nie chciałabym się rozdawać, bo tak efektownie się prezentuje. Co innego z drugim, który pokażę za jakiś czas!

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Trzymajcie się, M

5 komentarzy:

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3