sobota, 19 sierpnia 2023

Podstawowa - Stewardesy. Cała prawda o lataniu

 Hello!

Kolejna część samolotowego sierpnia na blogu i recenzja, która czekała na opublikowanie pewnie ze 2 lata! Zapraszam na moją opinię o książce Stewardesy. Cała prawda o lataniu.

Stewardessy. Cała prawda o lataniu

Tytuł: Stewardesy. Cała prawda o lataniu
Autor: Krzysztof Pyzia
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Dawno nie czytałam tak chaotycznej książki. Chaotycznej i momentami miałam wrażenie nieprofesjonalnej. Jestem przekonana, że całość dałoby się o wiele lepiej ułożyć i nie zaburzyć efektu rozmowy. Nie pomaga też skład. Na początku te niebieskie chmurki i wyróżnienia nawet mi się podobały, ale później dokładały się tylko do efektu chaosu.  Co ciekawe - te uwagi odnoszą się głównie do trzech pierwszych rozdziałów. Nie wiem, kto to rozplanowywał, ale początek tej książki jest naprawdę zniechęcający.

Kolejna rzecz - niektórych rzeczy można dowiedzieć się z dwudziestominutowego filmiku na YouTube i nie trzeba poświęcać trzy razy więcej czasu na czytanie tych informacji. Naprawdę liczyłam, że przeczytam coś ciekawego i nowego, ale dla mnie ta książka jest dość podstawowa. Poza tym ile można pisać i rozmawiać o tym, że na pokładach samolotów pije się alkohol i ludziom puszczają hamulce. Z drugiej strony powszechność alkoholu jest przerażająca, ale chociaż wynika z niego pewnie jakieś 90% kłopotów na pokładach samolotów, to przecież nie można zrezygnować z podawania go... Oczywiście to pasażerowie powinni znać umiar i umieć zachować się w samolocie. Ale nie znają i nie umieją, więc mogą powstawać książki opowiadające o tak zabawnych, jak i kończących się awaryjnym lądowaniem przygodach pasażerów, którzy za dużo wypili. 

Jedna rzecz w tych wszystkich opowieściach trochę mnie bawiła. Czy może ładnie pokazywała dwie strony medalu. Otóż stewardesy zabawiały swojego rozmówcę opowieściami o tym, jak pasażerowie samolotów nie znajdą się na działaniu samolotu, zadawali różne pytania, a stewardesy odpowiadały na nie raczej złośliwie niż udzielały jakiś informacji. Otóż z drugiej strony z wielu opowieści stewardes wynika, że bywają one zaskakująco naiwne i niedoinformowane w kwestii różnic kulturowych i standardów zachowań w różnych miejscach na świecie. Szczególnie zwróciłam na to uwagę przy opowieści o pani, która w jakimś kraju, w którym kobiety nie powinny wychodzić w krótkim rękawku, tak wyszła. Także - pasażer nie wie, jak działa samolot, ale ty nie wiesz, jak zachować się w obcym kraju. 

Podsumowując, jeśli zupełnie nic nie wiesz o samolotach i stewardesach to może być książka dla ciebie. Ale ja polecałabym rozejrzeć się po YouTube w poszukiwaniu kanałów prowadzonych przez stewardesy.

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Pozdrawiam, M

4 komentarze:

  1. Książka całkiem ciekawa :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że książka nie spełniła wszystkich Twoich oczekiwań... Życzę udanej kolejnej lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie wolałabym obejrzeć 10 minutowy filmik, skoro zawiera dokładnie te same informacje ;)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3