poniedziałek, 4 września 2017

Nie tylko w kinie i teatrze XX - Z drugiej stronie kamery Dave Meyers

Hello!
Muszę przyznać, że odkąd zaczęłam zwracać uwagę na to, kto reżyseruje teledyski (i na sam fakt, że one są reżyserowane - chociaż zdawałam sobie sprawę, że ktoś musi je wymyślać i realizować, widziałam też przecież mnóstwo teledysków-mini filmów) ich oglądanie stało się podwójnie ekscytujące i zajmuje mi, jakieś cztery razy więcej czasu niż wcześniej. Bo gdy znajdę nazwisko to za nim podążam jak odkrywca za mapą. 


Zawszę będę wdzięczna za podpisywanie twórców teledysków. Dzięki temu odkryłam pana Dave'a Meyersa. Jest ładnie wyszczególniony na początku teledysku do piosenki "Really Really" koreańskiego zespołu Winner (i ze wszystkich ich teledysków, ten ma najwięcej wyświetleń; wcale się nie dziwię). Wpisałam nazwisko w Google i okazało się, że to nie jest pierwszy jego teledysk, który widziałam. Oraz, że pan jest znanym i uznanym reżyserem MV - w tym roku na MTV Video Music Awards nagrodzony został teledysk "Humble" Kendrica Lamara, za który odpowiadał on i The Little Homie (ktokolwiek lub cokolwiek to jest). Notabene ten teledysk mi się nieszczególnie podoba, ale fakt, że dostał nagrodę przyspieszył napisanie tej notki.


Ale, ale to nawet nie jest pierwsza nagroda MTV Dave'a Meyersa. Wcześniej w 2011 nagrodzony został teledysk do piosenki Katy Perry "Firework". Pamiętam, że na tę piosenkę był szał. Jednak i to nie było pierwsze wyróżnienie MTV. W 2003 Missy Elliott i MV "Work It" i ono było pierwsze. Z resztą Meyers kilka razy współpracował z Missy Elliot i to całkiem udanie, bo teledyski do takich piosenek jak "Pass That Dutch", "Lose Control" czy "We Run This" także zdobywały przeróżne nagrody. "Lose Control" na przykład Grammy. A w 2015 reżyserował teledysk do piosenki WTF (Where They From) tejże pani oraz Pharrella Williamsa. I w tym roku Missy Elliott oraz Lamb wydali piosenkę "I'm Better" i MV także jest dziełem naszego dzisiejszego bohatera.


Inną znana panią, która chętnie współpracuje z Meyersem jest Pink. Na przykład "Just Like Fire", "Blow Me", "F**kin' Perfect" (to też pamiętam była sensacja), "Raise Your Glass", "Funhouse", "Don't Leave Me", "So What", "Stupid Girls" i 8 innych. W sumie 15. Z tych widziałam dużą część w przeciwieństwie do teledysków Missy Elliott, które sprawdzałam przed opublikowaniem wpisu. 


I na koniec pojedyncze współprace warte wspomnienia. Gdybyście interesowali się pozostałymi teledyskami to Wikipedia oraz IMDb są całkiem niezłymi źródłami informacji. 

Dziełem Meyersa jest teledysk Rihanny "Where Have You Been" - szał większy niż przy "Firework". Ale nasz dzisiejszy główny bohater jest także odpowiedzialny za teledyski mojego idola już od przedszkola to znaczy Enrique Iglesiasa. Z czego "Be With You" już oczywiście znałam, ale "Escape" usłyszałam i zobaczyłam dziś po raz pierwszy. Może, w przeciwieństwie do pierwszego, nie puszczali go na Vivie, gdy byłam mała. Nowy teledysk Katy Perry "Swish Swish" jest także autorstwa Meyersa. "Somebody to Love" Justina Bibera, "Alice" Avril Lavigne czy "Objection" Shakiry to też jego teledyski. Zauważyłam, że Meyers aktywniejszy w dziale MV był przed 2003 rokiem, ale nie kojarzę zdecydowanej większości zespołów i piosenek. 


Żeby zakończyć tak jak zaczęłam. Dave Meyers zrobił jeszcze jeden teledysk dla koreańskiego artysty. Artystki, aby być dokładnym. CL jest byłą członkinią rozwiązanego zespołu 2NE1. Piosenka "Lifted" ma zapowiadać jej amerykańską debiutancką płytę, ale jej premiera jest odkładana i odkładana. 


2 komentarze:

  1. Nie przywiązuję uwagi do reżyserów teledysków, ale przypuszczam, ze tak robi większość ludzi tego świata. Dobrze, że chociaż Ty się tym interesujesz, choć przyznam się, że nie zainspirowałaś mnie do przeszukiwania reżyserów teledysków, które mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie przywiązywałam większej wagi do reżyserów, aż do pewnego momentu. To wyjaśnia bardzo wiele ciekawych kwestii. Gdy okazuje się, że kilka teledysków, które mi się podobają, pochodzą od jednego reżysera. Mając taką wiedzę można inaczej patrzeć na te produkcje i odnajdywać cechy tych twórców. Ale na takie analizy nachodzi mnie raczej już po kilkukrotnym obejrzeniu jakiegoś klipu. :)

    Bardzo fajne zestawienie! :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3