środa, 9 maja 2018

Ulubione piosenki z dram #1

Hello!
Wskaż zdanie prawdziwe:
1. Niebo jest niebieskie
2. M nie wytrzyma bez opublikowania przynajmniej jednego wpisu w tygodniu
3. Woda jest niebieska
Blog to nie matura, a zadanie nie było takie łatwe, jeśli się nad nim zastanowić porządnie, więc śpieszę z odpowiedzią: zdanie drugie jest oczywiście prawdziwe.  I dzisiaj dowód na potwierdzenie tej tezy. Oczywiście fakt, że ten wpis był gotowy już dawno temu też swoje zrobił, ale szczegóły techniczne nie są ważne.
Dzisiaj więc krótko o utworach z dram, które bardzo lubię.

Drama Goblin OST Chanyeol Punch Stay With Me studio sing


1. Stay with Me Punch Chanyeol
 Wszyscy udają, że są bardzo zaskoczeni tym, że po pierwsze piosenka się pojawiła, a po drugie, że jest pierwsza. O mojej relacji z tym utworem pisałam przy okazji recenzji dramy Goblin, z której pochodzi więc zainteresowanych zapraszam tam. A niezainteresowanych zachęcam do posłuchania, przekonacie się czemu wszyscy uwielbiają tę piosenkę. 



2. Everytime Chen Punch
To była chyba pierwsza piosenka z dramy z jaką się zetknęłam. I chyba nawet wtedy nie wiedziałam, że jest z dramy, a a pewno nie wiedziałam kto ją śpiewa. Ale zwróciłam uwagę, że jak na piosenkę po koreańsku to brzmienie jej tekstu jest wyjątkowo przyjemne dla ucha. Obecnie, gdyby ktoś mnie popoprawiał, bo moja wymowa na pewno jest bardzo zła, to byłabym w stanie ją zaśpiewać, teraz jestem całkiem niezła w karaoke - ja sobie piszę, piosenkę leci w tle i mogę sobie śpiewać. 
A to utwór z dramy Descendants od the Sun, o której też pisałam.  
 



3. For You  EXO-CBX
Piosenka z pierwszej dramy, którą obejrzałam. W sumie to można by tu wstawić tak 7/8, jeśli nie cały, jej soundtrack, bo całościowo to właśnie z niej podoba mi się najbardziej. Z tym, że dlaczego ona jest taka dobra, a więc kto ją śpiewa, dowiedziałam się jakiś czas po obejrzeniu. Mowa o Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo. Wstawiam Wam nagranie z programu, bo podoba mi się bardziej niż to oficjalne. A sama piosenka jest taka ładna, taka bardzo ładna.



4. It's You Henry
Jedyny przypadek, gdy usłyszałam piosenkę, a jeszcze nie obejrzałam dramy. Kiedyś to zrobię, bo jest zapisana, gdzieś na szczycie kolejki i czeka, ale na razie nie mam czasu. Drama nosi tytuł While You Were Sleeping, a utwór ma ten zasadniczy plus, że jest po angielsku, więc można go śpiewać. Oraz rozumie się od razu o czym on w ogóle jest. I jest bardzo ładny. Wstawiam Wam troszkę skróconą względem oficjalnej wersję live, ale tu widać tyle emocji.



5. Even If I Die It's You (lub It's Definitely You) V Jin

Jak widać było do tej pory M jest bardzo monotematyczna (w 3 powyższych piosenkach mamy przynajmniej jedną osobę z EXO, a Henry był jeszcze do bardzo niedawna z SM, czyli ich firmy menażerskiej - ciężko jest w sumie stwierdzić, czym to SM jest, bo w Polsce i chyba wgl na świecie nie ma za bardzo podobnych przedsiębiorstw rozrywkowych jak w Korei), ale ta piosenka była, obok obsady, jedną z lepszych rzeczy, która przydarzyła się dramie Hwarang i zwyczajnie mi się podoba więc musiała się pojawić. 


Pięć to tak mniej więcej najodpowiedniejsza liczba linków z Youtube, które blogger może udźwignąć bez zbędnych zacięć oraz liczba, którą na ten moment jestem w stanie wymyślić. Poza tym nie widziałam, aż tylu dram, abym mogła przebierać w utworach, chociaż zastanawiam się czy nie wyszczególnić jeszcze kilku utworów z MoonLovers. Powinnam też jeszcze raz przyjrzeć się kto te OSTy śpiewa, bo większość dram oglądałam bez zwracania na to uwagi, a swojego głosu do dram użyczają, jak widać po powyższych przykładach, ciekawe osoby. Powinnam też obejrzeć więcej dram. 
I chociaż nie mam czasu, to dziś wychodzi drama Rich Man i ma bardzo przekonujące zwiastuny. Bardzo. I nawet nie jest to kwestia tego, że Suho z EXO gra główną rolę, ale aktorka, która mu partneruje jest prześliczna. 

Do napisania, trzymajcie się, M


5 komentarzy:

  1. Spokojne, idealne do spania utwory. Swoją drogą jestem ciekawa Twojej wymowy w tych piosenkach, bo ja sobie nie wyobrażam siebie, jak śpiewam ten utwór. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypuszczalnie brzmię bardzo źle, ale mi samej się to super śpiewa ^^
      Co do spokoju, gdy już je zebrałam to zauważyłam, że może właśnie oprócz Everytime, to wszystkie trochę takie ładno-smutne ;) Ale widać te im w dramach najlepiej wychodzą i w sumie takich, jest chyba najwięcej.

      Usuń
  2. Z reguły nie lubię i nie słucham muzyki, ale te utwory są bardzo fajne. I historie także dodają im dużo uroku. Może polubię dramy :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3