poniedziałek, 25 czerwca 2018

Głosy dzieciństwa

Hello!
Ostatni lub przed ostatni wpis od D.
Pewnie wielu z was w dzieciństwie i teraz być może też, oglądało bajki. O polskim dubbingu możemy mówić różne dobre i złe rzeczy, choć zawszę będę uważał, że Shrek jest po polsku lepszy niż w oryginale. Niestety z jednym trzeba się pogodzić, mamy stosunkowo niewielu aktorów głosowych, przez co często spotykamy te same głosy w wielu produkcjach. 
Możliwe, że wielu z was ma podobnie do mnie, gdy widzi wystąpienia aktorów głosowych w telewizji. Dziwnie jest zobaczyć twarz osoby która jest głosem wielu postaci z dzieciństwa.


Dziś podzielę się z wami jednym z moich ostatnich odkryć na YT (https://www.youtube.com/channel/UCsS2pcVBbDAdn8pPoh0mUkQ). Kanał „Widzę głosy” odkryłem niedawno, dosłownie trzy czy cztery dni temu i od razu wiedziałem, że jest to niezwykły projekt. Znajdziemy tu wywiady z aktorami, którzy są rozpoznawani nie z twarzy czy nazwiska, ale właśnie z głosu.

Mnie osobiście najbardziej zaskoczył wywiad z Grzegorzem Drojewskim, który jest głosem takich postaci jak Czkawka (Jak wytresować smoka), Finn (Pora na przygodę), Robin (Młodzi Tytani) czy Jeremiasz (Fineasz i Ferb). Moje pierwsza myśl brzmiała "To jest jego twarz!?". Oczywiście było to pozytywne zaskoczenie. Po prostu nie spodziewałem się i ciężko było mi przypisać ten głos do jego twarzy.

Kolejnym wielkim zaskoczeniem był wywiad z Wojciechem Paszkowskim, podkładającym głos między innymi Dundersztycowi (Fineasz i Ferb) czy Benowi (Planeta skarbów). Tu odwrotnie niż przy poprzedniku szybko pogodziłem twarz z głosem choć przyznaję że spodziewałem się kogoś młodszego.

Na chwilę obecną najdłuższym wywiadem jest ten z Jonaszem Tołopiło, czyli polskim głosem Harrego Pottera. Akurat tutaj połączenie twarzy i głosu nie było dużym zaskoczeniem. Wrażenie robi tu ilość postaci, którym głosu użyczył, a w których bym go nie rozpoznał.

Zostawiam was z ponad pięćdziesięcioma wywiadami, które gorąco polecam obejrzeć, chociażby by zapoznać się z twarzami głosów z dzieciństwa.

Od M: tu chyba działa algorytm YT, bo mi także od kilku dni podpowiada, że powinnam się zainteresować tym kanałem i nawet obejrzałam wywiad z polską Fioną, czyli Agnieszką Kunikowską, ale na więcej nie miałam wtedy czasu, więc zajmę się słuchaniem reszty wywiadów teraz. 

Trzymajcie się, M i D.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3