poniedziałek, 18 czerwca 2018

Trochę inna muzyka

Hej! 
Tym razem D. postanowił, w celu poszerzenia waszych horyzontów, podzielić się z wami swoim gustem muzycznym, o ile można tak to nazwać. Z góry uprzedzam, że to czego słucham jest specyficzne i nie trafia do wszystkich. Ale i tak zachęcam chociaż przesłuchać, być może komuś z was się spodoba.


Szeroko pojęty Rock
Tu chyba nie mam co przedstawiać gatunku każdy chyba go zna. Tak wiem, że zaczynanie wyliczanki od tego jest mało kreatywne, ale spokojnie. Zespoły które mogę polecić z tego gatunku to Billy Talent oraz Skillet. Dlaczego te dwa? Ponieważ od kiedy je poznałem, czyli w okolicach gimnazjum, jeszcze mi się nie znudziły tak jak to się stało z milionem innych zespołów.

Pirate metal 

I tu zaczynamy moje dziwactwa. Dla niewtajemniczonych jest to gatunek powstały z połączenia szant, folku i metalu.

Co mogę polecić? ALESTORM, czyli najpopularniejszy przedstawiciel gatunku oraz „PADDY AND THE RATS” (https://www.youtube.com/watch?v=L-JcssjUIW0). Osobiście bardzo lubię klimaty pirackie dlatego też gdy odkryłem ten gatunek od razu go pokochałem. Prosta, melodyjna muzyka, przyjemny klimat i karły w teledyskach! Czego chcieć więcej?


Melodic Death Metal
Byli piraci, było wesoło i lekko, teraz czas na ciężki i mroczny klimat. Rozumiem, że już sam death metal może przerażać ludzi więc uspokajam, nie jest to nic strasznego. Tym co odróżnia ten gatunek od zwykłego death metalu, który dla wielu jest zbyt chaotyczny, jest właśnie jego melodyjność. Niestety cały gatunek skończył się zanim się na dobre zaczął. A szkoda bo mi bardzo przypadł do gustu. Prekursorem był zespół In Flames (https://www.youtube.com/watch?v=AmcC9aJkBlw),  który po nagraniu pięciu płyt zmienił stylistykę. Jednym z niewielu udanych następców był Dethklok (https://www.youtube.com/watch?v=JCOSvLu8ZLY), który powstał na potrzeby serialu animowanego. Smutną historia związaną z tym zespołem jest to, że ich piosenki zdobyły popularność dopiero za sprawą animacji z serii Batmetal (https://www.youtube.com/watch?v=qatmJtIJAPw).

Celtic-Punk Rock
Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości, tak uwielbiam dobrze zrobione połączenia muzyki folkowej z rockową lub metalową. Znowu cytując Wikipedię: „Celtic punk rock - styl muzyczny w którym muzyka punk rockowa łączona jest z celtycką muzyką ludową. Muzycy prócz standardowego instrumentarium takiego jak gitara elektryczna, bas czy perkusja, wykorzystują w swoich nagraniach brzmienia instrumentów ludowych charakterystycznych dla regionów Szkocji, Walii czy Irlandii, takich jak tin whistle, banjo, mandolina, dudy czy akordeon."
Mistrzami w tym temacie jest zespół „The Rumjacks” (https://www.youtube.com/watch?v=tDTQQWSmo8s), który grał na Woodstocku w 2016r. Drugim i nieco cięższym, ale nie gorszym, przedstawicielem jest zespół „The Dreadnoughts” (https://www.youtube.com/watch?v=OGe9EfLh-ug), który nie ogranicza się do brzmień celtyckich, ale dodaje też melodie bliższe dla naszych regionów jak oberki czy polki.
To tylko kilka przykładów które wybrałem, być może w przyszłości zrobię kolejną część, ale na dziś to koniec.

Trzymajcie się D. & M


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3