piątek, 5 lipca 2024

K-popowe teledyski nagrane w Polsce

 Hello!

Premiera klipu do piosenki Sticky zespołu KISS OF LIFE mogła skończyć się tylko w jeden sposób - listą k-popowych teledysków nakręconych w Polsce. 

Ułożyłam teledyski chronologicznie, ale w różnych momentach dowiadywałam się lub przypominałam sobie, że zostały sfilmowane w Polsce, więc opisy mogą być lekko konfundujące pod względem kolejności.

Belle z zespołu Kiss of Life, widoczna w kadrze z teledysku do piosenki Sticky, po lewej stronie, po prawiej napis:K-popowe teledyski nagrane w Polsce, nad tym widoczny napis KINO MURANÓW

RAVI (ft. Cold Bay) - See-Through

19 marca 2019 

Wiedziałam, że Ravi miał klip nakręcony w Warszawie, ale za nic nie mogłam sobie przypomnieć, do której to było piosenki, tym bardziej, że doskonale wiedziałam, że było to już kilka lat temu. I prawie, prawie skończyłam, oglądając wszystkie jego teledyski po kolei, ale trochę pamięci i lista singli z Wikipedii pozwoliły zawęzić obszar poszukiwań i tak oto przedstawiam wam See-Through z wielkim Pałacem Kultury już w pierwszym ujęciu.

Przypuszczam, że mieszkańcom stolicy łatwiej byłoby wyłapać i nazwać inne miejscówki, po których poruszają się artyści, ale na mnie największe wrażenie robi wykorzystanie światła w tym klipie. 

Teledysk do See-Through i wideoklip, który będę opisywała poniżej są do siebie w pewien sposób podobne - jak dwie przeciwne strony jednej monety.

M.O.N.T - Bae

2 września 2019

Wiedziałam, że był jeszcze jeden teledysk stworzony w Polsce i szukałam, i szukałam i znalazłam go cudem tuż przed tym, gdy wpis miał być opublikowany i bardzo się cieszę, bo dzięki temu mamy ładną listę „5 k-popowych teledysków nakręconych w Polsce”. A ten jest nawet podpisany, że został nagrany w naszym pięknym kraju. 

Co do Polski widocznej w klipie, to jest to chyba Warszawa (i Kraków?), a członkowie zespołu biegają po mieście, szukając miejsc ze zdjęć, podążając tropem tajemniczej ubranej na żółto dziewczyny, aż w końcu spotykają się ze swoimi fanami. 

(Nieciekawa ciekawostka: color grading w tym klipie sprawia, że budynki mają naprawdę dziwne kolory i wizualnie zupełnie nie przypominają mi znanych wizerunków Polski).

ENHYPEN - Bite Me

22 maja 2023

Mój hit roku 2023 i do tej pory, gdy nie wiem, czego słuchać, to wracam i wracam do tej piosenki. Ze wszystkich nakręconych w Polsce teledysków ten zdecydowanie wywołał najwięcej szumu w mediach, wydaje mi się, że nawet w Teleexpresie o nim mówili. 

W podpisach pod teledyskiem pięknie wymienione są osoby biorące udział w powstawaniu tego klipu. Ale już nie miejsca. Jednak spostrzegawczość polskich fanów k-popu oraz mediów mówi nam, że teledysk nakręcono w Ruinach Zamku Krzyżtopór w Ujeździe (Krzyżtopór to taka piękna nazwa!). 

Także dla Bite Me jako klipu,  i jako piosenki mam same słowa miłości.

SUNMI - Stranger

 17 października 2023

Sunmi zobaczyła, jakie mamy straszne zamki w klipie Enhypen i zapragnęła wykorzystać naszą straszną architekturę do swoich celów. A dokładnie: Pałac Bieliński (Otwock Wielki), Opactwo Lubiąż, Pałac Bożków oraz Politechnikę Warszawską. I muszę przyznać, że dopiero długo po czasie dowiedziałam się, że miejsca widoczne w tym teledysku są w Polsce. Pałaców i Opactwa mogłam nie poznać, ale że nie poznałam Politechniki, to się zdziwiłam. 

Zarówno teledysk, jak i piosenka są nieco przerażające i dziwne

KISS OF LIFE - Sticky

30 czerwca 2024

Ten teledysk i ta piosenka wywołują we mnie dysonans poznawczy, bo nie mogę pojąć, dlaczego dziewczyny w tak wakacyjnych strojach z tak niezaprzeczalnie letnim klimatem biegają po stolicy Polski Warszawie zamiast po Sopocie. Naprawdę oczami wyobraźni widzę w szczegółach ten klip zrealizowany w Sopocie. Wytwórnia zespołu powinna złożyć reklamację osobie, która im podpowiedziała, że ze wszystkich miejsc w Polce Warszawa to właśnie to odpowiednie miejsce do nagrania letniego teledysku, gdy nasz piękny kraj ma 843 kilometry linii brzegowej. Naprawdę jeśli nie Sopot to Kołobrzeg. Albo Ustka. Albo nawet uwaga Frombork. A co do samej piosenki - zaskakująco mi się podoba, chyba najbardziej ze wszystkich zespołu, które słyszałam.

Ach! I ogromnie bawi mnie końcówka tego teledysku - gdy pojawia się Natty z teledysku do Sugarcoat i dla fanów to bardzo emocjonalny moment pokazujący jej drogę i wzrost od czasu debiutu. A dla mnie to zabawne, bo Sugarcoat nie było nagrywane w Polsce tylko na Węgrzech (Polak Węgier dwa bratanki - te sprawy; i z tego co doczytałam wszystkie debiutanckie teledyski dziewczyn były kręcone w Budapeszcie), więc Natty musiała odbyć podróż do stolicy Polski. Jednak nie to mnie bawi - bawią mnie widoczni wtedy w tle policjanci. 

Jeśli znacie jakieś inne k-popowe teledyski nakręcone w Polsce koniecznie dajcie mi znać!

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz moje Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

LOVE, M

5 komentarzy:

  1. Ja tylko wiedziałam o jednym teledysku , że był kręcony w naszym kraju. Dowiedziałam się od córki. A dziś od Ciebie, że takich akcji było więcej. Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Wiedziałam tylko o Enhypen i Kiss of Life

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę :) Polska to taki piękny kraj!

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3