środa, 17 lipca 2024

Taylor Swift – książki o i inspirowane artystką

 Hello!

Opisuję tę historię czwarty lub piąty raz – w pewien czerwcowy poniedziałek, dokładnie 10, plotkowałam z eMPoleca na temat tego, czy Taylor Swift jest nowym trendem wydawniczym i czy jest to trend jasny i szybki jak bolid i w sierpniu nie będzie po nim śladu. Po czym dzień później „Książki. Magazyn do czytania” pokazał swoją czerwcowo-wakacyjną okładkę (czasopismo ukazało się 25 czerwca) z Taylor Swift – więc coś musi być poważnie na rzeczy. A mi z moją miłością do list nie pozostało nic innego, jak tylko sprawdzić, ile (osiem - mniej niż się spodziewałam) w ostatnim czasie ukazało (i jeszcze ukaże) się książek o i inspirowanych amerykańską gwiazdą.  

Gdyby ktoś się zastanawiał skąd to wzmożenie – Taylor Swift gra w Polsce trzy koncerty: 1, 2 i 3 sierpnia w ramach trasy koncertowej The Eras Tour.  

Taylor Swift – książki o i inspirowane artystką

Kto? Marcos Bueno, Laia Lopez
Co? Taylor Swift. Podróż przez wszystkie ery
Gdzie? Znak Literanova
Tłumaczenie? Joanna Ostrowska
Data premiery: 15 maja 2024

Kto? Satu Hameenaho-Fox
Co? Taylor-Verse. Uniwersum Taylor Swift. Nieoficjalny przewodnik
Gdzie? Must Read
Tłumaczenie? Ewelina Angielczyk, Katarzyna Agnieszka Dyrek, Anna Urban
Data premiery: 23 maja 2024

Kto? Katarzyna Kucharczyk
Co? Your Endgame
Gdzie? Prószyński Media
Data premiery: 16 lipca 2024

„Oto romans dla każdej Swiftie – mrugnięcie okiem do prawdziwych fanów”.

 
Kto? Karolina Sulej
Co? Era Taylor Swift
Gdzie? Wydawnictwo W.A.B.
Data premiery: 17 lipca 2024  

Kto? Terry Newman
Co? Taylor Swift. Era stylu
Gdzie? Wydawnictwo RM
Tłumaczenie? Katarzyna Lebiedzińska
Data premiery: 17 lipca 2024

Kto? Patricia Carretero Aquero
Co? Taylor Swift. My, swifties
Gdzie? Jaguar
Tłumaczenie? Paulina Braiter
Data premiery: 17 lipca 2024

Co? Taylor Swift. Książka dla Swifties
Gdzie? Wydawnictwo YaNa 
Data premiery: 31 lipca
Autorstwo i tłumaczenie: opracowanie zbiorowe

Co? Taylor Swift. Narodziny Ikony
Gdzie? Promise
Data premiery: 31 lipca 2024 (?)

Honorable mentions: Taylor Swift. Taka jak ty! (Chas Newkey-Burden, Dream Books, 2015), Lato złamanych zasad (K.L. Walther, Moondrive, 2023; „Bestseller »New York Timesa« inspirowany piosenkami Taylor Swift!”).

Aktualizacja 1:

Kto? Annie Zaleski
Co? Taylor Swift. Za kulisami piosenek
Gdzie? Wydawnictwo Insignis
Tłumaczenie? Tomasz Kupczyk Tomasz, Marta Miazek
Data premiery: 9 października 2024 

Aktualizacja 2:

Kto? Sarah Chapelle
Co? Taylor Swift. Style
Gdzie? Luna / Wydawnictwo Marginesy
Tłumaczenie? Danuta Fryzowska
Data premiery: 13 listopada 2024

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz moje Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

LOVE, M 

6 komentarzy:

  1. Myślę, że mogłabym coś dla siebie wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacznę od tego że zagorzałą fanką Taylor Swift nie jestem. Kilka utworów znam, nawet mi się podobają. O koncercie w Polsce wiem,a wczoraj w księgarni widziałam najnowsza książkę więc jestem prawie na bieżąco 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie nie jestem fanką tej artystki. Nie wiem nawet czy znam choć jedną jej piosenkę - kojarzę ją głównie z aferą samolotową ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy spis książek. :) Ja już dawno jej nie słuchałam, ale kojarzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawia mnie fenomen Taylor Swift. Jestem z tego pokolenia, gdzie Taylor się słuchało, ale jednocześnie krążyły memy z jej nagrodamy i forever alone. :D Lubię jej jedną piosenkę, a tak to nie słucham

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3