sobota, 16 stycznia 2021

Crunchyroll Anime Awards 2020

 Hello! 

Jedyne nagrody, o kórych czuję, że mogę się wypowiadać, powracają. Ale ponieważ z każdym kolejnym rokiem czuję, że mogę się o nich wypowiadać coraz mniej, to w tej edycji oprócz mnie i D, który towarzyszył mi w komentowaniu Crunchroll Anime Awards od samego początku, nominacje komentuje z nami M2, który w zeszłym roku napisał już tutaj dwie recenzje anime. Anime na blogu stają się bardzo rodzinną kategrią i bardzo mi się to podoba.

ANIME OF THE YEAR

M: Jujutsu Kaisen.
D: O ile super się bawiłem na Great Pretender oraz Appare, tak mam wrażenie, że główny konkurs rozgrywa się pomiędzy Beastars a Jujutsu z większą szansą tego drugiego.
M2: Z podanych oglądałem tylko Jujutsu Kaisen i zapewne to wygra. Ale dla mnie wygrywa Akudama Drive.

BEST ANIMATION

M: Jujutsu Kaisen lub Beastars.
D: Osobiście nie podoba mi się CGI  w Beastars. Eizouken ma specyficzny styl, ale nie powiedziałbym, że mi się szczególnie podoba. Jujutsu powinno wygrać. 
M2: Re:Dive jest ładne, ale wydaje mi się, że tylko Beastars (patrząc na fragmenty) ma jakieś szanse z Jujutsu, które pewnie wygra.

BEST ANTAGONIST

M: Rachel to okropna postać, słyszałam, że Echida jest zaskakująca, ale czuję, że Jujutsu Kaisen zgarnie w tym roku najwięcej nagród.
D: Nie mam pojęcia, co tu robi Overhaul, który za 4 sezon Boku no Hero Academia był nominowany w zeszłym roku, jego miejsce mógłby zająć Gentle Criminal i miałbym faworyta, a tak Echida i Sukuna niby są vilanami, ale nie robią nic złego (jak na razie, bo Jujutsu jeszcze wychodzi). Za to Rachel mogła by wygrać mimo bycia postacią, którą ciężko polubić.
M2: Jak wyżej - Overhaul z jakiegoś powodu pojawia się drugi raz, Sukuna i Echinda nie zrobili jeszcze nic specjalnie złego, a Rachel mogłaby wygrać dzięki tej jednej scenie kończącej. Reszta nie wiem.

BEST BOY

M: Serce mówi Khun, głowa mówi Satoru. Jujutsu Kaisen ma ten plus, że ciągle wychodzi i wciąż wywołuje zachwyt. Na przykład nowy opening przelał mi się wczoraj przez wszystkie możliwe miejsca, miałam w nim cały Twitter i pół Tumblra.
D: Moje zdziwienie, że na liście znajduje się Anos jest niepomierne, osobiście lubię tę postać, jednak rozum podpowiada ze Kakashi v2 (czyli Gojou) zmiata konkurencję. Khuna też polubiłem, ale on jak i wilk z Beastars mają średnie szanse.
M2: Tak jak wszędzie, zapewne wygra JJK albo Beastars, choć Khun też ma jakieś szansę. Reszty nie znam.

BEST CHARACTER DESING

M: Tu mam lekki problem, bo Hanako-kun jest takie ładne, ale robota jaką zrobili projektanci Tower od God nie może pozostać niezauważona. Z ciekawości, gdy anime wychodziło, zajrzałam do webtoona i nie da się na niego patrzeć, bo jest taki brzydki.
D: Bardzo chciałbym, aby BNA wygrało, jednak nie da się zaprzeczyć słowom M odnośnie ToG.
M2: Kibicuję Hanako-kun i BNA, Tower of God zbytnio nie polubiłem.

BEST COMEDY

M: Kaguya-sama: Love is War?
D: Mimo że bardzo dobrze bawiłem się na Demon King Academy, jednak to na Love is War zdarzało mi się parsknąć śmiechem na głos.  
M2: Oglądałem jedynie Love is War i bardzo możliwe, że to wygra.

BEST COUPLE

M: Dla odmiany kibicuję Kotoko i Kuro i czekam na drugi sezon.
D: Szczerze nie mam pojęcia, wydaje mi się, że wszystkie pary mają mniej więcej równe szanse, ale jakbym miał wskazać, to według mnie Legoshi i Haru mają odrobinę większe
M2: Nasa i Tsukasa mają duże szanse, Kaguya i Miyuki wydaje mi się że odrobinę niższe. Choć dla mnie mogliby wygrać Iwanga i Kuro. Reszty nie znam.

BEST DIRECTOR

M: Wierzę w tegoroczną przewagę Jujutsu Kaisen nad wszystkimi anime w tych nominacjach. Wygląda na to że popularność i rzeczywista jakość tego anime naprawdę idą w parze, więc nie zdziwię się, gdy zgarnie nagrodę i tutaj.
D: I znowu nie mam pojęcia, ponieważ wszystkie serie są super, ale chyba prowadzenie historii w Great Pretender podobało mi się najbardziej. 
M2: W sumie to nie wiem jak to oceniać, ale tak jak wszędzie największe szanse ma zapewne JJK.

BEST DRAMA

M: Japan Sinks zupełnie umknęło mojej uwadze i czuję, że muszę to sprawdzić. Fruits Basket chyba przeżywa swoje odrodzenie. Ale nagrodę może dostanie BEASTARS.
D: Serce mówi Great Pretender, ale rozum Beastars.
M2: Z podanych oglądałem tylko Somali, ale zakładam że wygra Beastars.

BEST ENDING

M: Ludzie uwielbiają ending z Jujutsu Kaisen, a ja dawno nie widziałam endingu, który tak nie pasuje do anime, Night Running nie jest złe, ale Last Dance to piosenka Mamoru Miyano...
D: Osobiście kocham Night Running, ale równie kocham Lost in Paradise. Jeśli nie wygra żadne z tych, to nie wiem, co mogło by.
M2: Jeśli coś z podanych ma szansę wygrać z JJK to tylko BNA. No i brakuje tu endingu z Hanako-kun, który mógłby wygrać.

BEST FANTASY

M: Gdy drugi sezon Re:ZERO wychodził, byłam w szoku, bo poza oficjalnymi kanałami nie widziałam żadnej aktywności fanów. Nie wierzę, że Tower of God wygra (a w ogóle Crunchroll opublikował mamki z informacjami o najpopularniejszym anime w danym kraju i w Polsce wygrało Tower of God). Także w sumie jakaś słaba ta konkurencja.
D: Chciałbym, aby tu Deca-Dence wygrało, ale to ToG raczej ma większe szanse.
M2: Z podanch widzialem tylko Re:Zero i ToG i kibicuję temu pierwszemu.

BEST FIGHT SCENE

M: Jujutsu Kaisen. Nawet nie chce mi się tego komentować.
D: Walka Jin Mori vs Jegal jest okropna, nie ma żadnego ładunku emocjonalnego; animacje w niej są beznadziejne (serio kto zatwierdził to, by nominować walkę, w której postacie zmieniają się w niebieską i czerwoną kreskę i latają po niebie???), druga walka z GoHS wypada trochę lepiej, ale nadal blado. Jujutsu może wygrać i w tej kategorii, ale jeśli chodzi o budowanie emocji wokół scen walki to MHA nie ma sobie równych i właśnie ta walka według mnie powinna wygrać, choć jej emisja miała miejsce już koło roku temu i ludzie mogą jej tak dobrze nie pamiętać.
M2: Po pierwsze - Jestem bardzo zły że jest tu Akudama Drive, bo to potwierdza że Crunchyroll wie o istnieniu tego anime, a mimo to nie dostało żadnej innej nominacji. Po drugie - wybrali złą walkę z BnHA, bo powinno tu być Endravor vs. High End Nomu, które jest moją ulubioną walką ogólnie. Po trzecie - wygra JJK albo BnHA, z czego chciałbym, aby to drugie.

BEST GIRL

M: Kaguya!
D: Abigail!
M2: Gdzie Oszustka z Akudama Drive :<<<. A z podanych zakładam, że Kaguya.

BEST OPENING

M: Opening BEASTARS jest sam w sobie jak minifilm, ogólnie polecam zobaczyć, jeśli Was ominął. Muzyka z Kaguya-sama: Love is War i w tym, i w poprzednim sezonie jest wyjątkowo dobrze dobrana do anime. Opening Jujutsu Kaisen jest bardzo spoko, ale w porównaniu z OP BEASTARS robi dużo mniejsze wrażenie. Opening Great Pretendent jest ciekawszy, niż sądziłam. A OP do Haikyu!! jest dokładnie jak opening do anime sportowego.
D: No i nie ma mojego ukochanego openingu z tego roku, czyli Black Catcher z anime Black Clover, ale wygląda na to, że tasiemce nie są brane pod uwagę. Z podanych ciężko mi wybrać pomiędzy Daddy!Daddy!Do! a openingiem Jujutsu, choć obstawiam ten drugi.
M2: (PS. Zwycięzcą i tak jest Black Catcher.) Chyba jedyna kategoria, w której jest i JJK, i Beastars, a w której ma szansę coś innego - mianowicie Kaguya-Sama. Choć brakuje mi tu openingu BNA.

BEST PROTAGONIST

M: To jest trochę nudne, ale Yuuji Itadori.
D: Itadori nie jest nawet protagonistą swojego anime, wszystcy wiedzą ze jest nim Gojou. Natsume jest troszkę za bardzo szablonowa, a obecność Anosa tu mnie dziwi, ale skoro został nominowany to ma jakieś szanse.
M2: Z podanych widziałem tylko JJK i - jak prawie wszędzie - zapewne to Itadori wygra.

BEST SCORE

M: Kibicuję Tower of God.
D: Oj trudny wybór, ale mam wrażenie że Great Pretender super wykorzysał oprawę muzyczną do podkręcenia scen.
M2: Pamiętam jedynie, że w czasie jednej z walk w GoH była fajna muzyka. ToG nie pamiętam, a reszty nie widziałem.

BEST VA PERFORMANCE

M: Megumi Ogata jako Hanako!
D: Yuichi Nakamura robiał całkiem niezłą robotę.
M2: Oba powyższe, Youichi albo Megumi. Z czego kibicuję Megumi. Choć Yusuke też ma szansę. 

Pozdrawiamy, M, D, M2



4 komentarze:

  1. Ja zdecydowanie nie czuję, żebym miała odpowiednią wiedzę, by wypowiedzieć się o tych nagrodach.

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś w gimnazjum namiętnie oglądałam anime, ale chyba już z tego wyrosłam. Ostatnio jak oglądałam polecane mi przez koleżankę anime, to nie podobały mi się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z każdym rokiem też oglądam niestety coraz mniej, ale zainteresowanie pozostaje ;>

      Usuń
  3. Widziałam tylko Beastars z wszystkich pojawiających się tytułów i było to jedno z moich odkryć tamtego roku, więc jeśli zgarnie jakieś nagrody to się nie zdziwię. :D Ale oby nie za couple, bo akurat tego paringu nie znoszę, uważam, że Legoshi powinien zostać z wilczycą, której imienia już nie pamiętam chyba June czy jakoś tak, haha! Czekam na drugi sezon, choć właściwie już jest, to czekam aż pojawi się na Netfliksie! :D

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3