sobota, 22 stycznia 2022

Crunchyroll Anime Awards

 Hello!

Oto te nagrody, które mogę komentować. A raczej mogłam, bo w 2021 roku nie widziałam ani jednego całego sezonu anime. Poza Aggretsuko. Widziałam za to pierwsze 3-4 odcinki większości opisywanych anime, a do tego brat (M2) uzupełniał moją wiedzę, opowiadając mi o różnych anime. To jego oceny tegorocznych tytułów są pierwsze, ja w sumie jestem dziś bardziej gościem na własnym blogu.  

Jujutsu Kaisen Satoru Gojo

Dawno nie pokazywałam nic, co wyszywałam - a tu proszę, jak ładnie się złożyło. To tylko próbka, w której robienie ktoś mnie wkręcił, ale wyszła lepiej, niż sądziłam.

Anime of the Year

86 EIGHTY-SIX

Attack on Titan Final Season Part 1

JUJUTSU KAISEN (cour 2)

ODDTAXI

Ranking of Kings

Sonny Boy

M2: Kolejno: 86 to takie 2deep4u, poważne do przesady, a protagonistka jest tak naiwna, że (chyba?) największym plot twistem było dla niej coś superoczywistego od pierwszych minut. Po prostu nie. Tytanów nie lubię, ale szanuję (w przeciwieństwie do powyższego), więc ciężko mi napisać coś, co nie będzie "po prostu nie"; z tego co widziałem, to reakcje fanów są mieszane. Pojawienie się tego samego sezonu JJK drugi raz jest żartem. Sonny boya nie oglądałem. A teraz dobre bajki. I Taksówka, i Ranking Królów są jednymi z najlepszych anime ogólnie, nie tylko w tym roku. I w jednym, i w drugim postaci są świetnie napisane, fabuła ciekawa i z każdym odcinkiem zaskakuje. Nie ma jakichkolwiek niespójności, mimo poważnej historii nie są one edgy (86 patrzę na ciebie). Trudno wybrać, która jest lepsza.
PS Boli brak Vivy bo jest porównywalnie dobre do Króla i Taxi. Oby wygrało w innych kategoriach.
PS2 Najlepszą bajką w tym roku był Idaten, szkoda tylko że obejrzało go może 5 osób :<

M: Sonny Boy po pierwszych odcinkach nie przypadło mi do gustu. Atak Tytanów jest praktycznie nieoglądalny. Pewnie wygra JJK, ale kibicuję Ranking of Kings.

Best Boy

Senku Ishigami – Dr. STONE Season 2

Izumi Miyamura – Horimiya

Odokawa – ODDTAXI

Bojji – Ranking of Kings

Ken 'Draken' Ryuguji – Tokyo Revengers

Manjiro 'Mikey' Sano – Tokyo Revengers

M2: Taksówkarz albo Król. I byle nie gangsterzy.

M: Wydaje mi się, że drugi sezon Dr. STONE przeszedł z mniejszym echem niż pierwszy. Ogólnie do tej kategorii najlepiej pasuje Boiji.


Best Girl

Vladilena Milizé – 86 EIGHTY-SIX

Tohru Honda – Fruits Basket The Final Season

Nobara Kugisaki – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Sarasa Watanabe – Kageki Shojo!!

Shoko Komi – Komi Can't Communicate

Ai Ohto – WONDER EGG PRIORITY

M2: Byle nie Vladilena, reszta mnie nie interesuje.
M: Chyba kibicuję Sarasie. Z tego co pamiętam, Kageki Shojo!! było o wiele mniej oczywistym anime, niż się wydawało. Przynajmniej jego początek był zaskakujący i idący w inną stronę, niż można się było spodziewać.


Best Protagonist

Eren Jaeger – Attack on Titan Final Season Part 1

Yuji Itadori – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Joe – MEGALOBOX 2: NOMAD

Odokawa – ODDTAXI

Bojji – Ranking of Kings

Ai Ohto – WONDER EGG PRIORITY

M2: Taksówkarz albo Król. I nawet pomijając moje uprzedzenia, Eren to żart.
M: Pewnie wygra Itadori.


Best Antagonist

Eren Jaeger – Attack on Titan Final Season Part 1


Tomura Shigaraki – My Hero Academia Season 5

Yano – ODDTAXI

Echidna – Re:ZERO -Starting Life in Another World- Season 2

Ainosuke Shindo / “ADAM” – SK8 the Infinity

Tetta Kisaki – Tokyo Revengers

M2: Eren to żart. Tokyo mściciele to żart. Echidna chyba nawet nie zrobiła nic specjalnie złego. Yano, hmm, w zasadzie jedyny element jaki go wyróżniał to sposób mówienia. SK8 nie oglądałem. A teraz najważniejsze: Shigaraki. Nie rozpisując się zbytnio, po 5 sezonach rozwoju z "dużego dziecka" staje się "symbolem strachu"... no w zasadzie robi to samo, co protagonista (którym przez chwilę był), ale w drugą stronę. Nawet jeśli reszta sezonu była słaba, to jego historia jest jedną z najlepszych części serii.
M: Muszę napisać, że wybuchnęłam śmiechem, gdy zobaczyłam Erena w tej kategorii, bo nie można tej i poprzedniej nominacji traktować poważnie. W wielu przypadkach te nagrody to tylko wyraz popularności, więc pewnie wygra Shigaraki.


Best Fight Scene

Eren Jaeger vs. War Hammer Titan – Attack on Titan Final Season Part 1

Naruto Uzumaki vs. Isshiki Otsutsuki – BORUTO: NARUTO NEXT GENERATIONS

Yuji Itadori & Aoi Todo vs. Hanami – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Yuji Itadori & Nobara Kugisaki vs. Eso & Kechizu – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Elma vs. Tohru – Miss Kobayashi's Dragon Maid S

Vivy vs. Yugo Kakitani – Vivy -Fluorite Eye's Song-

M2: Tytani bruh. Spójrzmy kolejne... ... ... czyli jednak mogą nominować tasiemce, a Black Clover wcześniej nie dostał nominacji za 10 opening... Mijając żart, to spodziewałem się po tej walce o wiele więcej. Nie mówię, że była zła, no ale jakiś niedosyt został. Dalej - Itadori & Todo vs Hanami to ogólnie jedna z moich ulubionych scen walk, mam nadzieję że wygra. Za to kolejna z tego tytułu... pamiętam tylko, że ładnie wyglądała, a i to tylko przez to, że co chwilę widziałem screeny, jaka ona piękna. Szkoda tylko, że nudna, bo tylko zapycha odcinek. Smokojówki nie oglądałem i bardzo mi z tym dobrze. I jeśli nie wygra JJK, to niech wygra Vivy.

M: Z walkami jest ten problem, że zwykle są nieco dalej w anime, niż zwykle je oglądam. Pewnie wygra jedna z JJK.


Best Director

Yuichiro Hayashi – Attack on Titan Final Season Part 1

Sunghoo Park – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Yo Moriyama – MEGALOBOX 2: NOMAD

Baku Kinoshita – ODDTAXI

Shingo Natsume – Sonny Boy

Shin Wakabayashi – WONDER EGG PRIORITY

M2: Taksówka.
M: Taksówka.


Best Animation

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Mugen Train Arc


JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Miss Kobayashi's Dragon Maid S

Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation Cour 1

Vivy -Fluorite Eye's Song-

WONDER EGG PRIORITY

M2: Vivy > JJK i KnY > reszta
M: Zapewne wygra Demon Slayer, bo jest jednak nieco ładniejszy niż JJK.


Best Character Design


Tadashi Hiramatsu – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Baku Kinoshita and Hiromi Nakayama – ODDTAXI

Atsuko Nozaki – Ranking of Kings

Michinori Chiba – SK8 the Infinity

loundraw (FLAT STUDIO) and Yuichi Takahashi – Vivy -Fluorite Eye's Song-

Saki Takahashi – WONDER EGG PRIORITY

M2: Taksówka albo Król. Albo Vivy.
M: Ranking Królów tak bardzo różni się od pozostałych propozycji, że powinien zostać doceniony.


Best Score

Hiroyuki Sawano and Kohta Yamamoto – 86 EIGHTY-SIX

Yuki Kajiura and ‎Go Shiina – Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Mugen Train Arc

Mabanua – MEGALOBOX 2: NOMAD

PUNPEE, VaVa, and OMSB – ODDTAXI

Satoru Kosaki – Vivy -Fluorite Eye's Song-

DÉ DÉ MOUSE and Mito – WONDER EGG PRIORITY

M2: Gdy przeglądałem nominacje, to specjalnie zostawiłem na przedostatnie, żeby nie stwierdzić, że to bez sensu, jeśli nie byłoby tu Vivy. Na szczęście jest :>
M: Jestem wielką fanką Hiroyukiego Sawano i pamiętam, że od razu poznałam jego muzykę w 86.


Best VA Performance (Japanese)


Ayane Sakura – Gabi Braun – Attack on Titan Final Season Part 1

Yuki Kaji – Eren Jaeger – Attack on Titan Final Season Part 1

Kiyoshi Kobayashi  – Daisuke Jigen (Ep. 0) – LUPIN THE 3rd PART 6

Natsuki Hanae – Odokawa – ODDTAXI

Aoi Yuki – Kumoko – So I'm a Spider, So What?

Kanata Aikawa – Ai Ohto – WONDER EGG PRIORITY

M2: Szkoda, że pajonk dostał tak minimalny budżet, ale jej VA jest lepsza od pozostałych.
M: Ze współczuciem kibicuję aktorowi podkładającemu głos Erenowi. Biedaczek.


Best Opening Sequence

Boku no sensou – Shinsei Kamattechan – Attack on Titan Final Season Part 1

Kaibutsu – YOASOBI – BEASTARS

VIVID VICE – Who-ya Extended – JUJUTSU KAISEN (cour 2)

Ai no Supreme! – Fhána – Miss Kobayashi's Dragon Maid S

ODDTAXI – Skirt and PUNPEE – ODDTAXI

Cry Baby – Official HIGE DANdism – Tokyo Revengers

M2: Z żadnej strony nie rozumiem fenomenu Tokio mścicieli. Smokojówki nawet nie przesłuchałem i bardzo mi z tym dobrze. Pierwszy otwieracz JJK jest najwyższej półki, dla balansu drugi jest najniższej. Reszta jest fajna, ale nie jakoś specjalnie.
M: Tak jak Atak Tytanów jest obecnie nieoglądalny, tak opening jest jeszcze bardziej niesłuchalny. Postanowiłam sprawdzić opening Dragon Maid i o ile pierwszy był całkiem ikoniczny, tak ten jest zupełnie nijaki i wygląda, jakby musieli coś na siłę coś dorzucić do zestawienia. Opening z Tokyo Revengers brzmi jak przeznaczony dla innego anime, na niekorzyść TR, bo wizualnie nie jest zachwycający. Pamiętam, gdy pojawił się OP JJK i było on wszędzie. A dokładnie pocięty na najładniejsze i najbardziej zachwycające wizualnie fragmenty opanował mojego Twittera. Problem jest taki, że sama piosenka nie jest nawet w jednym procencie tak zachwycająca jak wizualia.


Best Ending Sequence


Shogeki – Yuko Ando – Attack on Titan Final Season Part 1

Yasashii Suisei – YOASOBI – BEASTARS

Shirogane – LiSA – Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Mugen Train Arc


Nai Nai – ReoNA – SHADOWS HOUSE

Infinity – YUURI – SK8 the Infinity

Ganbare! Kumoko-san no Theme – "Watashi" (VA: Aoi Yuki)  – So I'm a Spider, So What?

M2: Mówiłem, że score sprawdziłem przedostatnie, żeby się nie wkurzyć, i z tego samego powodu endingi zostawiłem na sam koniec. Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai Nai
M: Też kibicuję Nai Nai - głównie dlatego, że ze wszystkich endingów najłatwiej było je znaleźć i przypomnieć sobie, jak brzmi. (Ale podobać też mi się oczywiście podoba).


Best Action

Attack on Titan Final Season Part 1

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Mugen Train Arc

JUJUTSU KAISEN (cour 2)

SSSS.DYNAZENON

Vivy -Fluorite Eye's Song-

WONDER EGG PRIORITY

M2: Vivy > JJK i KnY > Jajo i Tytani > co to?
M: Większość nominacji brzmi jak pojedynek pomiędzy JJK i Demon Slayer. Tylko tyle.


Best Comedy

DON'T TOY WITH ME, MISS NAGATORO

Heaven's Design Team

Komi Can't Communicate

Life Lessons with Uramichi Oniisan

Miss Kobayashi's Dragon Maid S

ODDTAXI

M2: Taxi jako komedia... nie spodziewałem się, ale ok. Komi jedyne co robi dobrze, to właśnie bycie komedią (ale po pierwszym odcinku poziom systematycznie spada). Natalka ma ten sam status co Smokojówka. Reszty nie znam.

M: Pewnie wygra Komi.


Best Drama

86 EIGHTY-SIX

Fruits Basket The Final Season

Kageki Shojo!!

ODDTAXI

To Your Eternity

WONDER EGG PRIORITY

M2: Taxi > Eternity > Jajo > reszty nie znam.
M: Będę kibicowała Kageki Shojo!!


Best Romance


BEASTARS

Fruits Basket The Final Season

DON'T TOY WITH ME, MISS NAGATORO

Horimiya

Komi Can't Communicate

The Duke of Death and His Maid

M2: Widziałem tylko Horimiya i Komi. Pytacie, które lepsze? Żadne - pierwsze jest po prostu słabe, drugie jest dobrą tylko komedią. Ale Horimiya przynajmniej nie ma wkurzających postaci dwu-trzecioplanowych.
M: Będę kibicowała Horomiya.


Best Fantasy

Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation (Cour 1)

Ranking of Kings

That Time I Got Reincarnated as a Slime (Season 2)

The Case Study of Vanitas

To Your Eternity

WONDER EGG PRIORITY

M2: Uhh trudno ocenić. Pierwszy cour Mushoku był słaby (w przeciwieństwie do drugiego), Jajo jest ogólnie średnie. No, może jeszcze Eternity wstawię niżej. Reszty nie mogę rozdzielić, bo wszystkie mają koło 9,5/10 ocen społeczności.
M: Vanitas! Jego udało mi się chyba nawet obejrzeć z 8 odcinków.


Best Film

BELLE

Evangelion 3.0+1.0 Thrice Upon a Time

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Movie: Mugen Train

Josee, the Tiger and the Fish

Shirobako the Movie

Words Bubble Up Like Soda Pop

M2: Nie oglądałem jej, ale myślałem, że będzie tu Gintama O.O. A KnY miało premierę w 2020. Evangeliona lubię, ale filmów nie oglądałem. O reszcie nawet nie słyszałem.
M: BELLE ma podobno nawet być w polskich kinach, chociaż wątpię, czy w tym w moim mieście również. Wydaje mi się, że może wygrać Josee, the Tiger and the Fish. 

Przepraszam, jeśli formatowanie tego wpisu się sypie - niestety edytor postów blogera często robi, co chce, a kopiowanie wpisów z zewnętrznych dokumentów kończy się zwykle jeszcze gorzej. Ponadto ciekawostka: mogłoby się wydawać, że tworzenie takiego wpisu jest szybkie - nic bardziej mylnego. Zajmuje to zaskakująco wiele godzin, chociaż niekoniecznie się je czuje. 

A jakie są Wasze typy i jakie było Wasze ulubione anime w 2021 roku?

 Pozdrawiamy, M i M2


11 komentarzy:

  1. Nawet do głowy mi nie przyszło, że tworzenie tego posta poszło Ci szybko. Zdałam sobie sprawę, że z anime utknęłam w latach 90... No, oglądałam jeszcze "Bleacha" w okolicach studiów. Co ja gadam, już po studiach, ale i tak wieki temu. Kompletnie wypadłam z obiegu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anime oglądałam w gimnazjum choć kilkakrotnie koleżanka pokazywała mi różne anime np. sportowe (bo lubię sport i mogłam się skusić na ich obejrzenie).
    Najbardziej nie podobało mi się, że czarne charaktery były narysowane w taki sposób, że od razu było wiadomo, kto jest złym a kto dobry.
    Wolę oglądać grę aktorską niż ograniczoną mimikę postaci z anime. Jakoś nie mogę się wczuć, oglądając takie produkcje.
    A wyszywanka bardzo ładnie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście widziałam ten plebiscyt (nie wiem czy to dobre słowo :D) i niektóre pozycje mnie zaskoczyły. Jednak muszę przyznać, że jak dla mnie absolutym wygranym w kategorii najlepsza walka, jest "Boruto" i walka Naruto. To było coś niesamowitego! Ta animacja była piękna, a sama walka cudowna, zresztą to właśnie w niej dostaliśmy najsmutniejszą scenę w anime ever. Co prawda jestem uber-fanem Naruto, więc mogę nie być obiektywna ^^ A poza tą kategorią, to Demon Slayer jest dla mnie absolutnym odkryciem tego roku i z niecierpliwością wyczekuję nowych odcinków!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zupełnym żółtodziobem w tym temacie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem raczej amatorem w tym temacie choc anime od czasu do czasu oglądam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie oglądam anime, więc nie bardzo orientuję się w tym temacie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam się na Anime, nigdy jakoś nie wciągnął mnie ten klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, ale tutaj kompletnie się nie widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie znam niestety żadnego z powyższych dzieł ale wiem że jest mnóstwo fanów tego gatunku:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupełnie nie moja bajka;) jestem poza tematem

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3