sobota, 11 czerwca 2022

Ulubione piosenki z dram #5

Hello!

Do tej pory wpisy o piosenkach z dram pojawiały się raz do roku, ale muszę chyba nieco wyrównać tempo oglądania dram czy poznawania piosenek z nich z publikacją wpisów!

Napiszę to jeszcze raz wyraźnie: nie widziałam wszystkich dram, z których pochodzą wspominane w tym wpisie piosenki. Na część utworów wpadłam przypadkiem, część wykonywana jest przez artystów, których lubię.

Alone - JUNNY

1. We're Already - Kim Museum
drama: Nevertheless

Poprzedni wpis zakończyłam dramą, która miała lepsze piosenki niż fabułę i dzisiejszy zaczynam dramą, która w sumie nie ma fabuły, ma za to świetny OST i jest to niesławne Nevertheless

Nawet trochę szkoda, że taka ładna piosenka jak We're Already została wykorzystana w takiej dramie. Ogólnie to ciekawy utwór, bo właśnie wydaje się taki ładny, nawet łagodny, ale jest w nim coś chropowatego. 

Także piosenka Sama Kima Love Me Like That zasługuje na uwagę. Szczególnie jeśli ktoś lubi śpiewać (ja!), bo jest po angielsku i super na karaoke. 

2. Alone - JUNNY
drama: The Witch's Dinner

Są piosenki z dram, które mi się podobają, są to dobre piosenki, przyjemnie się ich słucha i chciałabym, aby więcej osób się o nich dowiedziało. Ale są także zupełnie niesamowite piosenki, które porywają od pierwszych sekund i o których wiedzieć powinni wszyscy. I taką jest Alone. Nie pamiętam, kiedy ostatnio piosenka z dramy zrobiła na mnie takie wrażenie, jakie zrobiło na mnie Alone, gdy usłyszałam je po raz pierwszy. To niesamowity utwór, koniecznie posłuchajcie, jeśli jeszcze nie znacie. I jest po angielsku. Naprawdę nie mam pojęcia, co ta piosenka ma w sobie, ale wyzwala w człowieku przeróżne emocje. 

To jest jedna z najlepszych piosenek z dram, jaką słyszałam i nie piszę tego lekko.

3. You Are My Star - Woosung
drama: IDOL: The Coup

Można by twierdzić, że cokolwiek zaśpiewa Woosung, to mi się spodoba i nie byłoby to dalekie od prawdy. Aczkolwiek - droga tej piosenki na tę listę wcale nie była prosta. You Are My Star - przy pierwszym odsłuchaniu nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia. Siłą tej piosenki okazało się, że o niej pamiętałam. To znaczy - kilka dni po przesłuchaniu, złapałam się na tym, że nuciłam i "śpiewałam" jej słowa. Zajęło mi moment, aby skojarzyć, co ja w ogóle nucę, ale gdy już sobie przypomniałam, musiałam uznać, że You Are My Star ma coś w sobie i trafiła na listę. 

4. Pray for Me - VICTON
drama: One Ordinary Day

Zobaczyłam tytuł tej piosenki i od razu czułam, że będzie ona w moim guście. Niekiedy - szczególnie przy OST z dram - tytuł piosenki może mówić o niej bardzo dużo. I tak było w tym przypadku. I chociaż zdawać by się mogło, że będzie to ballada - nic bardziej mylnego! Nie w przypadku dram i szczególnie nie w przypadku tej dramy - chociaż słowa i muzyka tego utworu nieco grają na oczekiwaniach i gatunkach. W każdym razie - muzycznie to nieco cięższa piosenka, ale słowa odnoszą się dość bezpośrednio do dramy i pragnienia bycia uwolnionym. Powiedziałabym, że to dość przewrotny utwór.

5. Ha Hyunsang - Becoming the Wind
drama: Mr. Sunshine

To pewne (ogromne!) niedopatrzenie z mojej strony, ale też wynik tego, że po obejrzeniu Mr. Sunshine do tej dramy trudno się wraca, a chyba przy pierwszym zetknięciu z utworami z dramy nie zwróciłam na nie szczególnej uwagi. A do Becoming the Wind wracam może nie bardzo często, ale zdecydowanie regularnie. 

Stranger Park Wona z tej dramy także zasługuje na uwagę - to też dziwne, że nie wspominałam wcześniej o tym utworze. A jeśli ktoś lubi mniej dramowe piosenki z dram to polecam Shine Your Star. Nie polecam za to słuchania albumu z piosenkami ze ścieżką dźwiękową na raz - szczególnie jeśli czujecie się jakoś emocjonalnie związane z tą dramą. 

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagrama!   

LOVE, M

6 komentarzy:

  1. Nie znałam wcześniej tych piosenek, ale przesłuchałam je.
    Najbardziej przypadły mi do gustu utwory Alone i Pray for me :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Totalnie nie znam tych piosenek, ale jestem beznadziejna z muzyki z dram :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie dramy to wciąż czarna magia :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3