środa, 7 października 2020

Ulubione piosenki z dram #3

Hello!

Nie jestem pewna, czy jeden wpis w roku z serii Ulubione piosenki z dram to dużo czy mało. Jak to świadczy o jakości piosenek w dramach albo o tym, ile dram oglądam. Ostatecznie wybrane utwory to creme de la creme dramowych ścieżek dźwiękowych. To chyba nie najgorzej. Tym bardziej, że dram numer 2 i 3 nawet nie widziałam. A numer 6 powinna była być w pierwszej lub drugiej edycji - chociaż fakt faktem Kill Me, Heal Me obejrzałam dopiero w tym roku, ale popularność samego Auditory Hallucination wyprzedza i popularność dramy i osób, które ten utwór wykonują. 

Hotel Del Luna - Done For Me

Ulubione piosenki z dram #1
Ulubione piosenki z dram #2

1. Chicago Typewriter
Satellite - SALTNPAPER 

 


Mój stosunek do dramy jest powiedzmy ambiwalentny w stronę pozytywnego im bliżej było końca, ale gdybym miała wybrać jej jeden najlepszy element to byłby ten fragment ścieżki dźwiękowej. Cudna, piękna piosenka.

2. The Game: Towards Zero
Where You Are - JUN & CHAN A.C.E

 



Nie pamiętam jakim sposobem w ogóle usłyszałam tę piosenkę, ale cieszę się, że jakiś przypadek się wydarzył, bo to taka ładna piosenka. Absolutnie uwielbiam jej refren, jest jednocześnie piękny i ma ogromy potencjał, aby go śpiewać - a to zawsze dodatkowe punkty dla piosenki.
Chociaż klip do niej, a tym samym drama, jest bardzo straszny.

 

3. HYENA
If we can't see from tomorrow - Han Seung Woo (VICTON)


Na tę piosenkę też wpadłam przypadkiem, a później okazało się, że wpisuje się ona całkiem ładnie w ten sam klimat co Satellite i jest przyjemną piosenką do słuchania, gdy się uczę albo coś piszę.

4. Wszystkie (znaczy aż 4) piosenki z webdramy Where Your Eyes Linger, a szczególnie

Light - Keum Jo

YOU - The Man BLK


O ile Light wpisuje się w spokojne i ładne tony piosenek numer jeden, dwa (chyba nawet najbardziej, bo i Where You Are i Light są zaskakująco podobne emocjonalnie w refrenach) i trzy, tak YOU (oraz piosenka wspomniana niżej nawet bardziej; w sumie Fly High jest po prostu uroczą, zabawną piosenką) jest nieco bardziej radosne. I też jest bardzo ładne i przyjemne do słuchania.
Jedyny problem z tymi piosenkami (YOU i Fly High), którego zupełnie nie ma z pozostałymi, jest taki że bez obrazu nie do końca mają moc oraz niekoniecznie chce się słuchać ich w całości, bo bardzo czuć, że to piosenki stworzone specjalnie do dramy, jako jej podkład muzyczny.

4A. Wyróżnienie specjalne otrzymuje też Fly High (The Man BLK) z webdramy Mr. Heart

5. Hotel del Luna
Done for Me - Punch

 

Piosenki z dramy Hotel del Luna były niesamowicie popularne, gdy się pojawiały (cała drama była!), ale Done for Me (chociaż wspięło się na 1 miejsce na liście Gaon) jest tak bardzo niedocenianym fragmentem ścieżki dźwiękowej Hotelu, że aż trudno w to uwierzyć, bo to fenomenalna piosenka. Delikatna i potężna jednocześnie. Sceny, w których była wykorzystywana w dramie, także zawsze były niesamowicie mocne i tworzyły fantastyczną synergię!

6. Prawie zapomniałam o najważniejszej piosence!

Kill Me, Heal Me
Auditory Hallucination - Jang Jae In, NaShow

 


Jak pisałam we wstępie - popularność Audiotory Hallucination wyprzedza i dramę, i wykonawców piosenki. Wydaje mi się, że nie jest ryzykownym stwierdzenie, że jest to jeden z klasycznych OST z dramy (chociaż w innej kategorii niż wgryzające się w mózg Almost Paradise, które było pierwszą piosenką, o której pomyślałam, gdy to pisałam). Gdybyśmy byli na Youtube to bym napisała "Nie ufaj osobie twierdzącej, że jest fanem koreańskich dram, która nie zna Audiotory Hallucination"

LOVE, M

3 komentarze:

  1. Dramy to zupełnie nie moje klimaty, więc nie znam żadnej z tych piosenek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać że nie znam żadnej z wymienionych przez Ciebie piosenek ale to pewnie temu że ostatnio nie mam czasu na oglądanie w sumie czegokolwiek 😅

    OdpowiedzUsuń
  3. Po odsłuchaniu wszystkich zdecydowanie pierwsza trafia w moje gusta muzyczne :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3