środa, 17 stycznia 2024

Książki o Chinach 2023

Hello!

Oto zbiór książek o Chinach (lub jakoś związanych z Chinami), które albo po raz pierwszy zostały wydane w 2023 roku lud doczekały się w zeszłym roku wydań kolejnych! Starłam się szukać i zbierać jak najwięcej, ale jeśli jakieś brakuje na liście, to koniecznie dajcie mi znać!

A tu wpis z książkami z 2022!

Tytuł: Opadły kwiaty. Historia chińskiego rozwodu
Autor: Daxin Zhou
Tłumaczenie: Agata Chyla
Wydawnictwo: Dialog

Tytuł: Chiny
Autor: Rutherfurd Edward
Tłumaczenie: Aleksandra Wolnicka
Wydawnictwo: Czarna Owca

Tytuł: Świat dla Dociekliwych. Man zou. Chiny dla dociekliwych
Autorka: Izabella Kaluta
Wydawnictwo: Dwie siostry

Tytuł: Chiński obwarzanek. Od Tajwanu po Tybet, czyli jak Chiny tworzą imperium
Autor: Michał Lubina
Wydawnictwo: Szczeliny

Tytuł: Wielka wojna o chipy. Jak USA i Chiny walczą o technologiczną dominację nad światem
Autor: Chris Miller
Tłumaczenie: Aleksandra Samson-Banasik, Michał Głatki
Wydawnictwo: Prześwity

Tytuł: W ogniu wojen i rewolucji. Polacy w Chinach 1898–1949
Autor: Janusz Wróbel
Wydawnictwo: IPN

Tytuł: W cieniu niepewności. Siła militarna Chin w erze Xi Jinpinga
Autor: Rafał Kwieciński   
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Tytuł: Chińska sieć zła
Autor: Benedict Rogers
Wydawnictwo: Zona Zero

Tytuł: Chiny w Nowej Erze
Autor: Sylwestr Szafarz
Wydawnictwo: Kto jest Kim

Tytuł: Wielkie rozstanie. Rywalizacja Chin i Stanów Zjednoczonych Ameryki o dominację technologiczną
Autor: Nigel Inkster
Tłumaczenie: Agnieszka Rybacka, Jarosław Głodek
Wydawnictwo: Colorful Media

Tytuł: Geopolityka Nowego Jedwabnego Szlaku
Autor: Mikołaj Lisewski
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Scholar 

Tytuł: Historia ryżu w Chinach
Autor: Zeng Xiongsheng
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek

Tytuł: Współczesne wyobrażenia na temat cywilizacji i kultury w Chinach
Autor: Weigui Fang
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek

Tytuł: Charakter Chin
Autorka: Yulie Lou
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Pozdrawiam, M

5 komentarzy:

  1. Czytałam książkę "Chiny" Rutherfurda Edwarda. Bardzo mi się podobała. Ponad 900 stron czystej przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra i ciekawa selekcja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam nic o Chinach, trafiają mi się książki japońskie bądź koreańskie, ale chińskie nie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach Chiński Obwarzanek :D

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3