sobota, 20 stycznia 2024

Crunchyroll Anime Awards 2024

 Hello!

Oto ten czas w roku, gdy przychodzi moment, aby skomentować nominacje do Crunchroll Anime Awards! Niestety ja wciąż oglądam niewiele anime i jakoś nie mogę znaleźć tytułów, które wciągnęłaby mnie z powrotem do świata animowanych seriali, ale od czego ma się młodszego brata - i to na nim spoczęła większość odpowiedzialności za ten post, moje komentarze są tylko dodatkiem. Nie przedłużając: 

Anime Awards 2024

 Anime of the Year

    BOCCHI THE ROCK!

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    JUJUTSU KAISEN Season 2

    OSHI NO KO

    VINLAND SAGA SEASON 2 

M2: Na początku zaznaczę, iż demon slayer był tak, delikatnie mówiąc, absolutnie okropny, że nie zasługuje na więcej niż to jedno zdanie mojego komentarza na cały wpis. Teraz można zacząć o aktualnie dobrych bajkach, kolejność rosnąca. Vinland saga, owszem, była dobra, ale zasadniczo w momencie, gdy się skończyła, to przestała mnie obchodzić. CSM ma ten problem, że pierwszy sezon to tylko build-up do reszty, więc na razie sam w sobie to tylko kolejny edgy shounen, jakich ostatnio sporo, na przykład JJK. Zresztą JJK to dokładnie ten sam przypadek - pierwszy sezon był średni i 90% czasu mnie nie obchodził, a drugi oglądałem, jak tylko wychodziło tłumaczenie, a potem nawet przeczytałem mangę. Oshi no ko... to trudny przypadek. Pierwszy odcinek to absolutne 10/10, a potem... wszystko dzieje się zbyt wolno, a to, co dostajesz, nie jest tym, czego oczekujesz... i całości dałem 7/10, zawyżone przez pierwszy odcinek. Jednak pojedynczych odcinków tu chyba nie rozpatrują, bo inaczej na pewno pojawiliby się Tytani. Zresztą i tak jestem przekonany, że to dziwne przesunięcie konkurujących sezonów z zima-jesień na jesień-lato zostało zorganizowane tylko po to, żeby Tytani mogli dostać kolejną nagrodę w konkursie popularności. Całe szczęście w głównej kategorii ich nie ma, za to jest absolutne arcydzieło japońskiej kinematografii, to jest Basia Skałka, znaczy Bocchi the rock, o której robiłem cały oddzielny wpis na tym blogu.
Podsumowując: Basia = Oshi odc 1 > JJK s2 > CSM = Vinland s2 > reszta Oshi
M: Bocchi the rock to akurat anime, które widziałam w całości, ale nie sądzę, aby zostało anime roku. Wydaje mi się, że konkurencja sprowadza się do pojedynku pomiędzy CSM a JJK i może Demon Slayer (choć rzeczywiście nie słyszało się o nim w tym roku tak wiele, jak gdy debiutował).


Best Continuing Series

    Attack on Titan (Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1)

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc)

    JUJUTSU KAISEN (JUJUTSU KAISEN Season 2)

    One Piece

    SPY x FAMILY (SPY x FAMILY Season 1 Cour 2)

    VINLAND SAGA (VINLAND SAGA SEASON 2) 

M2: "Obejrzyj tylko 600 odcinków i dalej będzie dobre!!1!" ~ każdy fan One Piece. SxF był spoko pierwszym courze, bo chociaż był ciekawy koncept, potem to zwykły nijaki komediowy slice of life. JJK i Vinland omówiłem wyżej. A Tytani to xD.
M: Nie wiem, czy w czasie, gdy te nagrody są przyznawane, była kategoria, w której Tytani zostali nominowali i nie dostali nagrody...

Best New Series

    BOCCHI THE ROCK!

    Chainsaw Man

    Heavenly Delusion

    Hell’s Paradise

    OSHI NO KO

    Zom 100: Bucket List of the Dead

M2: Zom 100 po genialnym pierwszym odcinku zmienia się w wielkie rozczarowanie którego nawet nie chciało mi się kończyć po - o ironio - przerwach w emisji. Hell's Paradise to po prostu edgy shounen. CSM i Oshi omówiłem. Heavenly - nie spodziewałem się, że dostanie jakąkolwiek nominację, a to druga zeszłoroczna seria, której dałem 10/10. Pierwszą jest Bocchi, i znowu to ona ma mój głos.
M: Myślę, że wygra Oshi no ko, a na drugim miejscu CSM.

Best Film


    Black Clover: Sword of the Wizard King

    BLUE GIANT

    Kaguya-sama: Love Is War -The First Kiss That Never Ends-

    PSYCHO-PASS: Providence

    Suzume

    THE FIRST SLAM DUNK

M2: Black Clover ma polski dubbing, więc wygrywa. Choć znaczący w mojej ocenie może być też fakt, że reszty po prostu nie oglądałem.
M: Wygrana Suzune wydaje się oczywista. Tak na dobrą sprawę, to jedyny film, który rzeczywiście pasuje do kategorii filmu, poza Blue Giant - z tym, że o istnieniu tego filmu dowiedziałam się z tej nominacji. A nawet jeśli nie oglądam anime, staram się być na bieżąco. 

Best Original Anime

    Akiba Maid War

    BIRDIE WING -Golf Girls' Story- Season2

    Buddy Daddies

    Do It Yourself!!

    Mobile Suit Gundam the Witch From Mercury

    THE MARGINAL SERVICE

M2: Nawet nie rozważałem obejrzenia któregokolwiek.
M: Pomijając Gundama, który jest marką samą w sobie, jedynym anime z tej kategorii, o którym w ogóle słyszałam i były to też raczej pozytywne opinie, jest Buddy Daddies.


Best Animation


    Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    JUJUTSU KAISEN Season 2

    Mob Psycho 100 III

    TRIGUN STAMPEDE

M2: Trigun w 3D, JJK w 2D. Oba bardzo dobre, ale przez tę różnicę trudno porównać, które lepsze. Ja głosuje na Triguna, bo jest mniej popularny.
M: Kibicuję Jujutsu.

Best Character Design

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    Hell's Paradise

    JUJUTSU KAISEN Season 2

    OSHI NO KO

    TRIGUN STAMPEDE

M2: Trigun zmiata konkurencję faktem, że gość nazywający się Millions Knives naprawdę dostał milion noży. Dalej kolejno Oshi > JJK > CSM >>> Hell
M: Postaci w Oshi no ko zrobiły na mnie wrażenie.

Best Director

    Yuichiro Hayashi – Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Keiichiro Saito – BOCCHI THE ROCK!

    Ryu Nakayama – Chainsaw Man

    Hirotaka Mori – Heavenly Delusion

    Shota Goshozono – JUJUTSU KAISEN Season 2

    Daisuke Hiramaki – OSHI NO KO

M2: Nie ma co powtarzać, mniej więcej tak jak wcześniej:
Basia > Heavenly = Oshi odc 1 > JJK > reszta
M: Obawiam się, że to ten przypadek, że skoro Tytani są nominowani, to Tytani dostaną nagrodę.

Best Cinematography

    Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    Heavenly Delusion

    JUJUTSU KAISEN Season 2

    VINLAND SAGA SEASON 2

M2: Ogólnie to głosowałbym na Triguna, ale go nie ma. Gdyby rozliczać pojedynczą scenę, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to CSM za walkę z nietoperzem. Gdyby rozliczać całość, to JJK sumarycznie zrobiło dużo, dużo więcej (nawet biorąc pod uwagę, że miało dwa razy tyle odcinków). Vinland saga niby miała parę scen, ale meh. A Heavenly, jakbym tego nie lubił, nie pasuje mi tu.
M: Kibicuję JJK.


Best Art Direction

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    Hell's Paradise

    JUJUTSU KAISEN Season 2

    OSHI NO KO

    Zom 100: Bucket List of the Dead

M2: Nie ma Basi Skałki?? Swoją drogą w tym momencie mam wrażenie, że te kategorie zaczynają się powtarzać, żeby dać więcej nagród i spowodować mniej kontrowersji czy coś. Anyway, JJK lub Oshi.
M: Myślę, że Oshi.


Best Romance

    Horimiya: The Missing Pieces

    Insomniacs after school

    My Happy Marriage

    My Love Story with Yamada-kun at Lv999

    Skip and Loafer

    Tomo-chan Is a Girl!

M2: Żadnego nie oglądałem.
M: Słyszałam dobre rzeczy o My Happy Marriage, chociaż raczej o wersji filmowej niż anime. I nawet muszę napisać, że kilka razy zabierałam się za oglądanie, ale zawsze miałam coś ważniejszego do obejrzenia. Ale kto wie, kto wie, bo o tym pamiętam.

Best Comedy

    BOCCHI THE ROCK!

    Buddy Daddies

    MASHLE: MAGIC AND MUSCLES

    SPY x FAMILY Season 1 Cour 2

    Urusei Yatsura

    Zom 100: Bucket List of the Dead

M2: Basia. Honorable mention: Eminencja w cieniu. Nawet nominacji nie dostał, szkoda.
M: Jakaś nagroda należałaby się SxF i myślę, że to może być właśnie ta.

Best Action

    Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    BLEACH: Thousand-Year Blood War – The Separation

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    JUJUTSU KAISEN Season 2

    One Piece

M2: Bleach to ten sam przypadek, co OP - żeby tutaj dotrzeć najpierw trzeba stracić czas na bardzo dużo niewartych tego odcinków. JJK > CSM > reszta.
M: Obiektywnie JJK lub CSM powinno wygrać, znając wyniki tych nagród z lat poprzednich - wygrają Tytani.

Best Fantasy

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    Hell's Paradise

    MASHLE: MAGIC AND MUSCLES

    Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation Season 2

    Ranking of Kings: The Treasure Chest of Courage

    The Ancient Magus’ Bride SEASON 2

M2: Fajnie że Ranking tu jest ale to trochę naciągane, bo to tylko seria poboczna, która sama prawie nic nie wnosi. Magus Bride nie oglądałem, więc jak na moje to Mushoku nie ma tu konkurencji.
M: Widziałam pierwszy sezon The Ancient Magus’ Bride i niezbyt mi się podobał (z tego co pamiętam), a drugi wydaje mi się przeszedł bez echa. Resztę rzeczy nieszczególnie kojarzę.

Best Drama

    Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Heavenly Delusion

    My Happy Marriage

    OSHI NO KO

    To Your Eternity Season 2

    VINLAND SAGA SEASON 2

M2: Standardowo: Oshi > Heavenly > Vinland > reszta
M: Mam takie poczucie, że To Your Eternity powinno dostać tę nagrodę, ale szczerze wątpię, czy dostanie.

Best Slice of Life

    BOCCHI THE ROCK!

    Do It Yourself!!

    Horimiya: The Missing Pieces

    Insomniacs after school

    My Love Story with Yamada-kun at Lv999

    Skip and Loafer

M2: Basia, reszty nawet nie oglądałem.
M: Wygląda na to, że nie było w 2023 dobrych obyczajowych anime, skoro ta kategoria powtarza nominacje z romansu i dodaje Bocchi zamiast My Happy Marriage. Co tylko sugeruje, że miło by było, gdyby to anime zdobyło nagrodę jako romans. Chociaż wróć - jest tutaj jeszcze Do It Yourself, które z opisu wygląda na anime rzeczywiście pasujące do tej kategorii.

Best Main Character


    Bocchi (Hitori Gotoh) – BOCCHI THE ROCK!

    Denji – Chainsaw Man

    Eren Jaeger – Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Mob (Shigeo Kageyama) – Mob Psycho 100 III

    Monkey D. Luffy – One Piece

    Thorfinn – VINLAND SAGA SEASON 2

M2: Eren to nawet nie jestem pewien, czy cokolwiek konkretnego w tym specjalu zrobił. Zasadniczo to większość tych nominacji się cały czas powtarza, więc znowu Bocchi. A o Denjim i Thorfinnie można by dyskutować dłuuugooo, a mi się nie chce.
M: Bardzo się zdziwię, jeśli Eren nie wygra.


Best Supporting Character


    Arataka Reigen – Mob Psycho 100 III

    Hange Zoe – Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Kana Arima – OSHI NO KO

    Power – Chainsaw Man

    Satoru Gojo – JUJUTSU KAISEN Season 2

    Suguru Geto – JUJUTSU KAISEN Season 2

M2: Tak na dobrą sprawę, Gojo w pierwszym arcu był głównym bohaterem (pięć odcinków), a w drugim pojawił się w jakiś trzech odcinkach (z osiemnastu), więc można się kłócić, czy w ogóle powinien tu być. Power, Kana, Hange - meh. Gdyby to był pierwszy lub drugi sezon Moba to wybrałbym Reigena, ale sezon trzeci z jakiegoś powodu jest bardzo dziwny, więc głosuje na Geto, którego przypadek też jest trochę dziwny, ale jest ciekawą postacią.
M: Zastanawiam się, dlaczego akurat Hange została nominowana z całego grona postaci w Tytanach. Ale myślę, że Gojo wygra, bo wydaje się niezwykle popularny.


“Must Protect At All Costs” Character

    Anya Forger – SPY x FAMILY Season 1 Cour 2

    Hitori Gotoh (Bocchi) – BOCCHI THE ROCK!

    Bojji – Ranking of Kings: The Treasure Chest of Courage

    Miri Unasaka – Buddy Daddies

    Pochita - Chainsaw Man

    Suletta Mercury – Mobile Suit Gundam the Witch from Mercury

M2: Gdyby nie Basia, to po prostu bym tą pseudokategorię zbojkotował. Also, reminder, nie ma Best Fight i Best Villan.
M: Kategoria wszystkich uroczych bohaterów (bo nie ma też kategorii Best Girl i Best Boy) - myślę, że prawdziwa konkurencja będzie odbywać się pomiędzy Anyą, Bojjim i Pochitą.

Best Anime Song

    Idol – YOASOBI – OSHI NO KO

    KICK BACK – Kenshi Yonezu – Chainsaw Man

    Seisyun Complex – Kessoku Band – BOCCHI THE ROCK!

    Suzume – RADWIMPS feat. toaka – Suzume

    Where Our Blue Is –– Tatsuya Kitani – JUJUTSU KAISEN Season 2

    WORK – Ringo Sheena and millennium parade – Hell’s Paradise

M2: Wybacz Basiu, ale w tym jednym to Idol jest gwiazdą...
M: Myślę, że Suzume ma duże szanse, sądząc po tym, jak wypłynęło poza fanów anime, ale wśród fanów anime i nie tylko prawdziwym hypem cieszył się Idol.

Best Score

    Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    BOCCHI THE ROCK!

    Chainsaw Man

    Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    OSHI NO KO

    Suzume

M2: ...tylko w tamtym jednym, w rozrachunku całej muzyki Basia wygrywa.
M: Nie rozumiem, dlaczego na tej liście nie było podanych kompozytorów, bo to bardzo ułatwiłoby zestawienie. Bocchi i Oshi są opartne na muzyce, ale Suzume także ma zapadający w pamięć soundrack.

Best Opening Sequence


    Idol – YOASOBI – OSHI NO KO

    innocent arrogance - BiSH – Heavenly Delusion

    KICK BACK – Kenshi Yonezu – Chainsaw Man

    Song of the Dead - KANA-BOON – Zom 100: Bucket List of the Dead

    Where Our Blue Is –– Tatsuya Kitani – JUJUTSU KAISEN Season 2

    WORK – Ringo Sheena and millennium parade – Hell's Paradise

M2: Jako cała sekwencja otwierająca to Kick Back wygrywa nawet z Idolem, po pierwsze dlatego, że animacja w tym pierwszym jest super, a po drugie dlatego, że animacja w tym drugim jest strasznie dziwna (w wersji z anime, a nie pełnym mv!)
M: Zdziwię się, jeśli to nie Idol wygra. Chociaż poodbał mi się opening z JJK.


Best Ending Sequence

    Akari - Soshi Sakiyama – JUJUTSU KAISEN Season 2

    Happiness of the Dead - Shiyui – Zom 100: Bucket List of the Dead

    HAWATARI NIOKU CENTI (2-hundred-million-centimeter-long blades) - MAXIMUM THE HORMONE – Chainsaw Man

    Koi Kogare - milet × MAN WITH A MISSION – Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Swordsmith Village Arc

    Mephisto – QUEEN BEE – OSHI NO KO

    color - yama – SPY x FAMILY Season 1 Cour 2

M2: Gdyby daliby któryś z endingów CSM, który jest aktualnie dobry, to możnaby się zastanawiać, ale tak to Mephisto nawet nie ma konkurencji.
M: Kibicuję Mephisto.


Best Voice Artist Performance - Japanese

    Atsumi Tanezaki (Anya Forger) – SPY x FAMILY Season 1 Cour 2

    Kikunosuke Toya (Denji) – Chainsaw Man

    Mayumi Tanaka (Monkey D. Luffy) – One Piece

    Yoshino Aoyama (Bocchi) – BOCCHI THE ROCK!

    Yuki Kaji (Eren Jaeger) – Attack on Titan Final Season THE FINAL CHAPTERS Special 1

    Yuuichi Nakamura (Satoru Gojo) – JUJUTSU KAISEN Season 2

M2: Basia.
M: Yuki Kaji cieszy się tak dużą ogólną sympatią, że naprawdę będę zaskoczona, jeśli miałaby się ona skończyć przy tej nagrodzie.

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

Pozdrawiamy, M2 i M

4 komentarze:

  1. Jestem tak nie w temacie xD Słyszałam jedynie o Demon Slayer oraz Attack on Titan.
    Myślę, że już wyrosłam z anime, ale jeśli już miałabym do nich wrócić, to obejrzałabym komedię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam nic z anime. Ale akurat dzisiaj widziałam zapowiedź anime, które właśnie zaczyna być puszczane w kinie,nazywa się Chłopiec i czapla i jestem bardzo ciekawa tej propozycji...

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko, jestem taka do tyłu jeśli chodzi o animce! Ze wszystkich wymienionych widziałam tylko SpyxFamily s1, Oshi no Ko oraz Suzume. Pierwsze dwa tytuły mi się podobały, Oshi no Ko skończyłam oglądać dosłownie tydzień temu, chapnęłam to jednego dnia :') Suzume za to było dla mnie tak nijakie, ale to tak... No ale cóż, każdy ma swoje gusta. Z racji na swój wiek wiele tytułów będzie dla mnie już mało atrakcyjne. Z pewnością muszę nadrobić 2 sezon Jujutsu oraz SpyxFamily, kolejne sezony Demon Slayera oraz Ataku tytanów, bo skończyłam już trzy.

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3