sobota, 22 grudnia 2018

Pachinko - cytaty

Hello!
Zgodnie z obietnicą, dziś wpis uzupełniający z cytatami z Pachinko. A recenzja samej książki > Historia/e - Pachinko .
Mam nadzieję, że cytaty dużo pokażą i wyjaśnią, bo naprawdę mam wrażenie, że bez próbki stylu autorki trudno jest w pełni opisać samą książkę.



"- Ludzie są tak samo podli na całym świecie. Nie można się po nich spodziewać niczego dobrego. Chcesz zobaczyć naprawdę złego człowieka? Pozwól mu się wzbogacić ponad wszelkie wyobrażenie. Gdy będzie mógł robić co dusza zapragnie, wyjdzie z niego wszystko co najgorsze."  (53)

"Mimo to Sunja napychała sobie głowę zasłyszanymi ideami, tak jak napycha się świńskie jelito kaszanką." (53)

To będzie przypis, ale od jakiegoś czasu, dobra odkąd obejrzałam Mr.Sunshine i zaczęłam więcej czytać, bardzo interesują mnie losy Korei na przełomie XIX i początku XX wieku oraz podobieństwa, które historie Polski i Korei mają. I tu przypis ze strony 188: "Ogólnokrajowy zryw Koreańsczyków o niepodległość kraju, który zaczął się w Seulu 1 marca 1919 r. Powstanie brutalnie stłumiła policja japońskiego Generalnego Gubernatorstwa w Korei."

" - My, Koreańczycy, uwielbiamy się kłócić. Każdy ma się za mądrzejszego od innych. Przypuszczam, że ktokolwiek jest teraz u władzy, zrobi wszystko, aby się przy niej utrzymać." (279)

"No i, kurwa, co z tego? Nie szkodzi, że koledzy z klasy uważają go za głupka i zabijakę. W razie potrzeby chętnie powybija im wszystkim zęby. Macie mnie za dziką bestię, myślał, to będę dziką bestią i zrobię wam krzywdę. Mozasu nie zamierzał być dobrym Koreańczykiem. Jaki by to miało sens?" (289)

"Zakochał się w Tołstoju, ale jego ulubieńcem był Goethe - Cierpienia młodego Wertera przeczytał chyba dziesięć razy." (328)

" - Japonia była sojusznikiem Niemiec - powiedziała dziewczyna. 
- To nie należy do wykładu - ucięła profesor Kuroda, otwierając książkę leżącą przed sobą, aby zmienić temat.
- George Eliot się myli - oznajmiła niezrażona Akiko. - Może Żydzi mają prawo do własnego państwa, ale to jeszcze nie znaczy, że Mira i Daniel powinni opuszczać Anglię. Moim zdaniem ten argument o szlachetności dążeń i prawie prześladowanego narodu do posiadania własnego państwa to tylko pretekst, aby pozbyć się z kraju niechcianych cudzoziemców." (333)

3 komentarze:

  1. Cytaty zachęciły mnie jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci szczerze, że recenzje to naprawdę super sprawa, ale właśnie dobrze jest publikować tego typu posty, gdzie możemy zapoznać się ze stylem danego autora/autorki. Zaraz zapoznam się z recenzją, ale cytaty czy również przypis są fantastyczne, szczególnie podoba mi się ten: "- My, Koreańczycy, uwielbiamy się kłócić. Każdy ma się za mądrzejszego od innych. Przypuszczam, że ktokolwiek jest teraz u władzy, zrobi wszystko, aby się przy niej utrzymać."
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię cytaty, ale nie za bardzo mam czas na ich publikowanie, ale w przypadku Pachinko miałam wrażenie, że byłabym nieuczciwa i mój opis książki byłby niepełen, gdybym nie zaprezentowała cytatów. Mam też wrażenie, że to dobrze świadczy o książce, bo zostawia po sobie wrażenie ^^
      A ten cytat - wybrałam go, bo byłby tam samo prawdziwy, gdyby zamiast Koreańczyków wstawić Polaków ;D

      Usuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3