poniedziałek, 7 stycznia 2019

Nie tylko w kinie i teatrze 28 - Nie tylko w dramie

Hello!
Przez najbliższe kilka odcinków serii będę się użalać, że straciłam wszystkie zapisane materiały z przeglądarki na starym dysku, a miałam tych materiałów bardzo dużo. Odbudowanie kolekcji nie będzie łatwe, ale jednej rzeczy się nauczyłam - aby zapisywać teledyski, tytuły książek czy co tam jeszcze znajdę, a stwierdzę, że się przyda od razu w wersji roboczej wpisu. Albo na papierze. Takim sposobem nie zniknie.



Dzisiejsze Nie tylko w kinie i teatrze powinno zmienić nazwę na Nie tylko w dramie (i po chwili dodałam to jako podtytuł), bo iż gdyż ponieważ wszyscy wiedzą, że ostatnio oglądam głównie koreańskie teledyski najłatwiej i najszybciej jest mi wyszukać koreańskich aktorów i aktorki do wpisów. A dokładniej to ich zobaczyć, bo zanim znajdę jak się nazywają to mija chwila czasu, bo moja pamięć niestety nie chce współpracować z koreańskimi imionami i nazwiskami.

1. Ostatnio (to znaczy ostatnio jak to piszę, bo kiedy to opublikuję, to nie wiem) fanuję dramę Mr.Sunshine. Ostatnio też z jakiegoś powodu oglądałyśmy z K.  klipy PSY. I ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu w jednym z nich jest aktor grający głównego bohatera Mr.Sunshine, czyli Lee Byung-hun.  Nawet widać go na miniaturce.



2. Tak mniej więcej od roku zabieram się za obejrzenie While You Were Sleeping i może nawet to zrobię zanim ten wpis ujrzy światło dzienne. W każdym razie, nie mam pojęcia skąd znam Lee Jong Suka, bo nie widziałam ani jednej dramy z jego udziałem, ale aktor wygląda tak miło i przyjaźnie,  że i bez oglądania go na ekranie, mnie zainteresował. Zauważyłam go w teledysku, który umieszczam poniżej (DAVICHI - Love is), ale według Wikipedii można go zobaczyć także w I Don't Care 2NE1, Don't Play Around CHI CHI, Lost Nicole Jung, My Valentine Jung Yup.



3. Kolejny teledysk na fali fanowania Mr. Sunshine. Ale gdybym dobrze nie wiedziała, że to Yoo Yeon-seok wcielał się w  Goo Dong-mae to w życiu bym go nie poznała. To znaczy, gdyby ktoś mi pokazał jego zdjęcie bez charakteryzacji i w charakteryzacji to nie powiedziałabym, że to ta sama osoba.
Wikipedia twierdzi, że oprócz tego klipu ma na koncie występy także w dziewięciu innych, co daje w sumie 10.



4. Po Mr. Sunshine zaczęłam oglądać dramę Black i nie ukrywam, złapałam lekkiego crusha na Kim Dong-juna. A ten teledysk to bardzo ładna próbka jego aktorskich możliwości. Ogólnie klip jest bardzo ładny, wszystko pięknie się komponuje, widać też, że nagranie jest bardzo przemyślane i razem z piosenką, tworzą poruszający obraz. Utwór to "Not A Love" VIBE.


5.  Brak aktorek na liście jest wielkim niedopatrzeniem, ale już nadrabiam zaległość. Oto Nam Ji-hyun, którą znam z 100 Days My Prince i którą wypatrzyłam w teledysku do piosenki "Inspiring" Taeila. Podobnie, jak teledysk wyżej,  jest to klip jednego aktora, dokładnie oczywiście jednej aktorki. Nagrany jest w ładnej artystycznej przestrzeni, jest dość prosty, ale całość doskonale się zgrywa.


Ten wpis trochę rozpoczyna oficjalnie cykl MiK (Mirabelka i Korea), gdyż po przemyśleniach doszłam do wniosku, iż ostatnim dużym blogowym projektem był Rok z anime i chciałabym zrobić kolejny roczny projekt. I chociaż myślałam o nim od dłuższego czasu jeszcze nie mam wszystkich jego szczegółów obmyślonych. Na razie po prostu każdy post w jakikolwiek związany z Koreą, będzie miał dodatkową etykietkę. W publikowaniu nic się nie zmieni, bo wpływy Korei na moje pisanie widać już co najmniej rok, ale cieszę się, że tegoroczne wpisy będą zebrane razem. I muszę dorosnąć do mojego nadanego przeze mnie samą sobie tytułu blogera, który czyta wszystko co związane z Koreą. Ponawiam więc prośbę: jeśli znacie, kojarzycie, posiadacie jakieś oczywiste lub mniej oczywiste książki dotyczące Korei (zarówno Południowej jak i Północnej) to koniecznie dajcie i znać, bo materiału nigdy za wiele!

LOVE, M

1 komentarz:

  1. Uuuuu współczuję ci z tym dyskiem :(
    Wpis ciekawy, choć kompletnie nie kojarzę aktorów koreańskich ;)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3