wtorek, 24 lipca 2018

Co ma 22 lata?

Hello!
Jeszcze przed ciepłym przyjęciem wpisu o tym, co w tym roku skoczyło 10 lat lub wydarzyło się dziesięć lat temu, wiedziałam, że pomysł na cofanie się parę lat i zadziwianie samej siebie, co miało miejsce 10, 15, 20 lat temu wykorzystam w przyszłości niejeden raz. Tym bardziej ucieszyłam się, gdy pomysł się spodobał, a wiele komentujących osób było w podobnym szoku, że od pewnych zdarzeń minęło tyle tak. jak ja, gdy szukałam materiałów do wpisu.



A dziś wpis szczególny, bo cofamy się o dokładnie 22 lata, do roku 1996, bo 24 lipca to data moich urodzin. Przekonamy się, co oprócz faktu, że przyszłam na świat wtedy się wydarzyło. 

1. Debiutowało Spice Girl.

2. Jednym z największych hitów była Macarena.

3. Michael Jackson miał swój pierwszy i jedyny koncert w Polsce.

4. Nasz kraj odwiedziła także królowa Elżbieta.

5. Sklonowano owieczkę i nazwano ją Dolly.

6. Powstaje i ma swoją premierę Rent.

7. Jedna z najbardziej, jeśli nie po prostu najbardziej, coverowana piosenka świata dostaje swój najbardziej znany cover - Killing Me Softly (with His Song) a zespołem, który tego dokonał było Fuges.

8. Andrea Bocelli wydał drugą, częściowo z angielskimi słowami piosenkę Time to Say Goodbye zaśpiewaną razem z Sarah Brightman.
Notatka ode mnie: dopiero gdzieś w zeszłym roku usłyszałam, że tam faktycznie są słowa po angielsku, zawsze wydawało mi się, że po prostu jedna wersja jest, a druga nie jest duetem.

9. Jednym z polskich hitów, które chyba można by na naszą skalę przyrównać do Makareny była Makumba od Big Cyca.

10. Został wydany pierwszy numer CD-Action.



11. Utworzono dwa Parki Narodowe: "Bory Tucholskie" oraz Narwiański Park Narodowy.

12. Odkryto pierwiastek Kopernik. (Ale swoje miano oficjalnie otrzymał dopiero w 2010 roku)

13. Wisława Szymborska otrzymała literacką Nagrodę Nobla.

14. Odbywały się XXVI Letnie Igrzyska Olimpijskie w Atlancie.

15. Oscara dostał Braveheart. Waleczne serce.

16. Premierę miał film Angielski pacjent. Który Oskara dostał na kolejnej gali.

17. Powołano Radę Języka Polskiego.

18. Inne Oscarowe ciekawostki: Nicolas Cage dostał za najlepszą rolę pierwszoplanową. Pocahontas dostała za całą muzykę oraz za piosenkę Colors of the Wind.

19. Swoją premierę miało Diablo.

20. Dwie ważne ekranizacje dzieł Szekspira: Hamlet Kennetha Branagha oraz Romeo i Julia z Leonardo DiCaprio oraz Claire Danes w rolach głównych.

21. Zostało założone YG Entertainment

22. Mój ulubiony film o trąbach powietrznych, czyli Twister, miał swoją premierę.

Gdy zaczynałam pisać i grzebać w internecie dwadzieścia dwie pozycje to wydawało mi się bardzo dużo. Teraz natomiast brakuje mi podpunktów. A z drugiej strony, skoro wykorzystałam już 22, czy na przyszły rok znajdę kolejne, ale już 23 informacje na tyle ciekawe i na tyle związane bezpośrednio ze mną, aby je tu zamieścić? Przypuszczam, że tak, bo im bardziej szukam tym bardziej znajduję. I właśnie sobie uświadomiłam, że oprócz wzmianki o literackim Noblu (i może trochę informacji o powstaniu RJP) w żadnym punkcie nie wspomniałam nawet o książkach. Także mogę być spokojna o materiał na przyszły rok. 

LOVE, M

3 komentarze:

  1. Aż wstyd się przyznać, ale większość tych rzeczy pamiętam. Faktycznie czas ucieka nam między palcami...:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! Jesteśmy rówieśnicami i miło było dowiedzieć się, jakie jeszcze rzeczy miały miejsce w roku naszych narodzin :D O niektórych oczywiście wiedziałam, ale kilka było dla mnie ciekawostką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na notatkę! Większość z tych rzeczy kojarzę, ale wydawało mi się, że to wydarzyło się tak bardzo dawno temu, a tu dopiero ponad dwadzieścia lat, czyli właściwie całe moje życie. Czas leci nieubłaganie szybko, ale cóż poradzić, pozostało nam jedynie wspominać i żyć tym co tu i teraz :)
    Pozdrawiam cieplutko! ♥

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3