sobota, 22 kwietnia 2023

Szekspir w anime i mandze #8

 Hello!

To 8 odsłona serii - wiele tłumaczyłam w zeszłym roku - w tym skupiam się na przykładach! 

Wspomnę tylko, że 23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich ustanowiony tegoż dnia ze względu między innymi na datę urodzin i śmierci Szekspira, Cervantesa i de la Vegi.

Szekspir w anime i mandze #7
Szekspir w anime i mandze #6
Szekspir w anime i mandze #5

Szekspir w anime i mandze #4 
Szekspir w anime i mandze #3
Szekspir w anime #2
Szekspir w anime (i mandze) 

Bocchi the Rock!

Plaka z anime Bocchi the Rock z planem szkolnego festiwalu

Główne bohaterki anime Bocchi the Rock brały udział w szkolnym festiwalu, ale to nie one wystawiały Romea i Julię, ale OCZYWIŚCIE ktoś musiał to robić, bo nie ma szkolnego festiwalu w anime bez Romea i Juli. Nawet jeśli to "Nowi Romeo i Julia"

Heroines Run the Show

Założenie tego anime jest mniej więcej takie, że dziewczyna ze wsi - zdolna biegaczka - aby poradzić sobie w szkole, musi zacząć szkolić się na menadżerkę idoli - swoich kolegów z klasy, tworzących duet LIP×LIP. Debiutowali oni piosenką Romeo, ich fanklub to Julie i opening anime nosi tytuł Julietta. Mam wrażenie, że sam zespół nie został nazwany ROMEO, bo w Korei rzeczywiście istniał (bo już chyba nie działa) zespół Romeo z Juliami jako fankami.

Heroines Run the Show anime

Heroines Run the Show Romeo

Nie wiem, czy w anime dalej coś wynikało z nawiązań do Szekspira, bo seria nie była niestety szczególnie wciągająca i widziałam tylko kilka pierwszych odcinków. Poza tym, jak można łatwo zauważyć, nawiązania do Romea i Juli z każdym rokiem są dla mnie coraz bardziej męczące. Czy nikt nie wie, jak ta historia się kończy?!

Katekyo Hitman Reborn

Nie mam pojęcia, co to za anime, ale przeglądając role dubbingowe Kenjirou Tsudy wpadłam na postać  o imieniu Romeo. A że wyznaję przekonanie, że nie nazywa się swojej postaci Romeo bez powodu - oto jest w zestawieniu!

Katekyo Hitman Reborn Romeo

Ano Ko to Juliet (That Boy and Juliet)

Wpadłam na tę mangę, gdy przeglądałam hasła Romeo i Juliet w wyszukiwarce myanimelist. Z opisu wynika, że to retelling Romeo i Julii z dwoma bohaterami i w okolicach Tokio.

The Events of Romeo's Household

The Events of Rome's Household logo

To dla odmiany manhwa i z tego, co rozumiem opowiada o Romeo, który żyje sobie w zamknięciu w swojej posiadłości i wikła się w sprawy miasta (cokolwiek ma to oznaczać).

Tempest

To manga z 2005 roku na podstawie Burzy Szekspira.

The Eminence in Shadow

Nie oglądałam tego anime, ale wnioskuję, iż bohater przeniósł się do innego świata, opowiedział  jednej ze spotkanych po drodze dziewcząt o swoich szkolnych lekturach - a ona splagiatowała znane dzieła naszego kanonu literatury i robi na tym wielką karierę. W tym oczywiście - Romea i Julię

The Eminence in Shadow

Walkirie kresu dziejów – Record of Ragnarok

Na koniec pierwszego odcinka drugiego sezonu anime Record of Ragnarok na chwilę pojawia się Szekspir, bo jak się okazuje (ku przykrości samego zainteresowanego) Kuba Rozpruwacz jest jego fanem. 

Kuba Rozprówacz z anime Records of Ragnarok
 
Record of Ragnarok Szekspir

Pan Szekspir?

W kolejnych odcinkach odkrywamy, że Kuba Rozpruwacz czytał Otella oraz Sonety - a prawdopodobnie wszystkie dzieła barda. Jeden z odcinków rozpoczyna się nawet planszą z "Być czy nie być".

Record of Ragnarok Othello
Szekspir sonety

Być czy nie być oto jest pytanie anime

To by było na tyle w tym roku! 

Zapraszam na blogaskowego Facebooka oraz mojego Instagramy (bookart_klaudia) oraz redaktorskie_drobnostki!

LOVE, M

8 komentarzy:

  1. Nie moja bajka, ale podziwiam ludzką kreatywność :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam wcześniej, że Szekspir jest w wersji anime 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Ciekawe... cóż, nie znam tych tytułów, choć bardzo lubię anime to jakoś nie było okazji ich obejrzeć, ale twój wpis jest interesujący i widać, że włożyłaś w niego sporo pracy. Naprawdę rewelacja! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Szekspir jest wiecznie żywy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie... Też miałam takie skojarzenie. Dowód na to, że dobra klasyka jest ponadczasowa.

      Usuń
  5. Anime - oglądało się, oj oglądało ... a to wszystko zaczęło się niewinnie od Czarodziejki z Księżyca - tu też niejako Romeo i Julia bo oboje umierają, ale (tu mała różnica) rodzą się ponownie aby spotkać na Ziemi. :D
    serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam anime jako dziecko a potem wróciłam do tego przez córki. Ostatnio byłyśmy w kinie na filmie Susume. Baaaaardzo faaaaajny film. Dobrze się bawiłam i trochę popłakałam. Często się wzruszam ostatnio.

    Kasia Dudziak, blog Kasine bziki

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3