niedziela, 3 maja 2020

Kwiecień miesiącem dobra i piękna

Hello!
Nigdy nie robiłam na blogu podsumowań miesiąca. Przez jakiś czas pojawiały się instagramowe podsumowania, ale zniknęły naturalnie z początkiem roku i jakoś nie miałam potrzeby ich wznawiać. Kiedyś - dokładnie w 2016 roku - zrobiłam post z  podsumowaniem tego, co publikowałam w kwietniu na Facebooku bloga, bo siedziałam w domu trzy tygodnie ze skręconą kostką i sporo udzielałam się na FB.
Ale kocham robić podsumowania i da się to czasami zauważyć na blogu przy różnych okazjach. 

Kwiecień miesiącem dobra i piękna

Postanowiłam zrobić podsumowanie kwietnia, bo mam silne poczucie, że pod względem wpisów - na przeróżnych poziomach - był to jeden z najlepszych miesięcy w historii bloga. Albo inaczej - był to jeden z najprzyjemniejszych miesięcy. Opublikowałam dwa wpisy z serii z Szekspirem, dwa i pół w sumie - bo nie wiem, czy zdecydowałabym się pisać o dramie Until We Mee Again, gdyby nie jej wewnętrzna narracja o Romeo i Julii -  dwa wpisy o k-popie, dwuczęściowy wpis o książce. Debiut mojego drugiego brata, jako autora tekstów na bloga został bardzo ciepło przyjęty (ale to może zasługa anime, o którym pisał). A w ogóle to w kwietniu jest Share Week, w którym w tym roku wzięłam udział po raz pierwszy. 

Pomijając wszystkie okoliczności zewnętrzne - to był bardzo udany i miły miesiąc.

Nie miałam pomysłu, jak ładnie opisać linki, aby nie były samymi linkami, a potem pomyślałam, że sporo osób, które czyta bloga, nie obserwuje go na Facebooku (a zachęcam do obserwowania!). A czasami opisy wpisów, które tam umieszczam stanowią kontekst lub uzupełnienie do tekstu, więc pomyślałam, że z nich skorzystam.

1 kwietnia

To zakrawa na ironię - normalnie nigdy nie mam czasu na oglądanie anime, ale te o których dzisiaj piszę obejrzałam w większości jeszcze przed zawieszeniem zajęć na uczelni.
Pet&Hanako-kun
Pet & Jibaku Shounen Hanako-kun

4 kwietnia

Mamy kwiecień, w którym odbywają się dwie ważne rocznice: urodzin Szekspira () oraz początku mojego zainteresowania k-popem. Co mogło wyjść z tego połączenia na moim blogu? Tylko i wyłącznie - Szekspir w k-popie. I to 2! Bo pierwsza odsłona tego cyklu pojawiła się na blogu rok temu. Enjoy!
Szekspir w k-popie 2


8 kwietnia

Dzisiaj sprawdzam, czy książka Wielki Następca, która ukazała się nakładem wydawnictwa Wydawnictwo SQN, spełnia wymogi koreańskiego bingo!
Czy koreańskie bingo działa? - Wielki Następca

11 kwietnia

W skrócie: dawno tak bardzo nie wiedziałam, co myśleć o jakiejś książce.
 Jak sinusoida - Wielki Następca

15 kwietnia

Kolejny z moich braci dołącza do autorów tekstów na blogu. I kolejny pisze o anime. To u nas rodzinne.
Piękno / uroczo - Somali to Mori no Kamisama

18 kwietnia

Postanowiłam pierwszy raz wziąć udział w Share Week... i skończyło się to tak, że zamiast tak naprawdę polecać blogi, opisałam najważniejsze blogi i najważniejsze blogerki w moim życiu. Ale sprawdziłam i w sumie to nie odeszłam od istoty tej akcji tak bardzo jak się obawiałam.
Share Week 2020

22 kwietnia

Już jutro 456 rocznica urodzin Szekspira, więc jak co roku od czterech lat, pokazuję Wam, jak i gdzie Szekspir obecny jest w anime i mandze.
Szekspir w anime i mandze #5

25 kwietnia

Nie mówcie mojej promotor, że ostatnio zamiast pisać magisterkę, przeszukiwałam Spotify w poszukiwaniu piosenek i albumów, które w tytule mają słowo MOON.
MOON

28 kwietnia

Jeśli z jakiegoś powodu wydaje Wam się wciąż, że Romeo i Julia to "romantyczna" historia, to dziś przychodzę z wyjaśnieniem, dlaczego tak nie jest na przykładzie dramy Until We Meet Again.
Lecz dzień jest nocy, a noc dnia brzemieniem - Until We Meet Again


LOVE, M

4 komentarze:

  1. Wspaniały miesiąc za Tobą. Życzę równie udanego maja. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Super podsumowanie. Ciekawy miesiąc za tobą. Większość twoich postów i twojego brata czytałam, ale nie jestem pewna czy przez brak czasu zdążyłam pozostawić po sobie ślad.
    Książki jak narkotyk


    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, wysoka poprzeczka dla maja! :P Ja w okresie tego całego siedzenia w domu, w ogóle nie widzę granic między miesiącami, a pewnie jak zaraz się obrócę, to już czerwiec będzie. :D

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3