sobota, 6 października 2018

Władca Cieni - wybór cytatów

Hello!
Gdy czytałam Panią Noc zaznaczałam bardzo dużo cytatów, przy Władcy Cieni było ich zdecydowanie mniej. Co prawda popkulturalne zostawiłam na kolejny wpis, ale i tak jest ich niewiele. Dziś tylko kilka ciekawszych i takich, które bardziej rzuciły mi się w oczy. Przy okazji zauważyłam, że Władca Cieni jest dużo mniej zabawny niż Pani Noc. Szkoda, bo dużo przez to traci. A całą recenzję możecie przeczytać o <tutaj>. Wspominam tam, że nie obejrzałam 3 sezonu serialu, ale jakiś czas temu się to zmieniło i o pierwszej części trzeciego sezonu napisałam <tu>.



" - Powie mu ktoś, że złota rybka to gatunek słodkowodny i nie przeżyje w oceanie? - spytał półgłosem Julian.
- Raczej nie - odparła Cristina.
- Czyli Mark właśnie zamordował Magnusa? - zapytała Emma."

" - Niezwykły wieczór, zaiste - powiedział.
- Nie zaistuj mi tu.
(...)
- Wiesz co grozi za zaistowanie w moim pokoju - ciągnęła Emma. - Jak również za używanie takich słów jak "atoli", "biada" i "azaliż"."

" - W każdej opowieści tkwi ziarnko prawdy - wtrącił Artur. - Tak samo jak w każdym z twoich obrazów, chłopcze, w zachodzie słońca, w dwuwierszu Homera... Fikcja jest prawdą, nawet jeśli nie jest faktem. Jeżeli będziesz wierzył tylko w fakty i odrzucisz opowieści, twój umysł chłopcze przetrwa, lecz serce umrze."

" - Cytujesz Szekspira? Poważnie? Jeśli już, to prędzej spodziewałabym się Snu nocy letniej.
- Fearie nie znoszą  Snu nocy letniej - mruknął Kieran. - Szekspir wszystko pomieszał."

"Kieran wyjął długie, delikatne dłonie z kieszeni. Wyglądał nienaturalnie w nowoczesnych ubraniach. To było tak, jakby zobaczyć Aleksandra Wielkiego w kurtce motocyklowej i skórzanych spodniach."


SHERLOCK
Jestem pewna, że sherlockowych nawiązań było więcej, ale było one dużo subtelniejsze niż w pierwszej książce i ich nie zaznaczałam. Co skończyło się jak widać oszałamiającą ilością 3, a nie jak z Pani Noc, całym wyborem i wpisem złożonych tylko z nawiązań do Sherlocka Holmesa.

"W głowie Kita zaświeciła się mała żaróweczka.
- Chcesz mieć... Czekaj, sypiałeś pod drzwiami mojego pokoju, bo twój Sherlock Holmes potrzebuje swojego Watsona? (...)
- Słyszałeś o nich?
"Cały świat o nich słyszał", chciał odpowiedzieć Kit, ale ugryzł się w język."

" - Moglibyśmy pojechać na Baker Street. (...)
- Baker Street 221B?"

" -(...) Przyjrzałem się uważniej i zobaczyłem, że popiersie jest z marmuru, ale oczy są z gipsu. Potem to już...
- Elementarne? - podsunął Kit.
- Wiesz, w książkach Holmes nigdy nie mówi: "To elementarne, drogi Watsonie" - zauważył Ty.
- Przysiągłbym, że widziałem to na filmach - odrzekł Kit. - Albo może w telewizji.
- Kto by chciał oglądać filmy albo telewizję, kiedy są książki? - odparł z pogardą Ty."


Pozdrawiam, M

1 komentarz:

  1. Chciałabym poznać cykl - może kiedyś. Fajne cytaty - zabawne niektóre :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3