środa, 28 kwietnia 2021

Wszystko, co napisałam i jest związane z Koreami

 Hello!

Jeśli obserwujecie bloga od pewnego czasu, być może wiecie, że uwielbiam podsumowania i zbieranie wpisów tematycznych w jednym miejscu. Oraz że bywam sfrustrowana liczbą wpisów na blogu i tym, że do starszych często trudno dotrzeć. Dlatego postanowiłam zebrać wszystkie wpisy z bloga, które w jakimś stopniu są związane z Koreą. W sumie z Koreami. A więc - wszystkie recenzje książek, dram, filmów i co tam innego napisałam (znaczy o k-popie dużo napisałam, ale jakoś zapomniałam).

Jeśli dobrze policzyłam to wpisów jest 112. Każdy tytuł to oczywiście link do recenzji, ale bloger podświetla je jak chce. W każdym razie, powinniście zostać przeniesieni do odpowiedniego tekstu po kliknięciu w tytuł. Aby nie zagubić tych wszystkich tekstów do bloga dołącza nowa podstrona. Tylko muszę wymyślić jej nazwę, bo Wszystko, co napisałam i jest związane z Koreami wydaje się zbyt długie (chociaż mi nie przeszkadza; i w sumie to całkiem podoba mi się ten obrazek poniżej). Jeśli ktoś ma pomysł, jak to skrócić z sensem, to chętnie posłucham. 

Wszystko, co napisałam i jest związane z Koreami

Mogę się mylić - bo tego wyjątkowo nie pamiętam, chociaż zwykle mam niezwykłą zdolność, do zapamiętywania takich dziwnych dat i rocznic - ale pierwszy wpis jakoś związany z Koreą na blogu pojawił się 16 lipca 2017 roku. Według szybkiej i niedokładnej matematyki od tamtego czasu pisałam 2,5 wpisu jakoś związanego z Koreą w miesiącu. To mniej niż się spodziewałam, ale mam wrażenie, że gdybym dobrze policzyła, to tendencja wzrostowa od połowy 2018 byłaby niesamowicie widoczna.

Książki


Koreańskie bingo
Jak napisać książkę o Korei Północnej
Najlepsza książka o Korei, którą czytałam - Korea Południowa. Republika żywiołów 

Korea Południowa. Republika żywiołów - cytaty
Na start - Korea szerokopasmowa
Do poczytania - W Korei. Zbiór esejów 2003-2007
Najdziwniejsza książka jaką czytałam - Dom odzyskanego dzieciństwa
Męczarnia - Syn człowieczy
10 punktów o książce Nadgodziny zagryzione kimchi, czyli jak przetrwać w koreańskiej korporacji
O osobie - Łzy mojej duszy
Okoliczności, historia i ludzie - Światu nie mamy czego zazdrościć
Nic nie wnosząca - Tajna misja w kraju wielkiego blefu


Czy koreańskie bingo działa? - Tydzień w Korei Północnej
Czy koreańskie bingo działa 2 - Korea Północna. Tajna misja w kraju wielkiego blefu

Czy koreańskie bingo działa? - Wielki Następca
Jak sinusoida - Wielki Następca

Raczej na plus niż na minus - Republika Samsunga
Republika Samsunga - koreańskie bingo

Smutek - Dworska tancerka
Fantazja o koreańskim śnie - K-pop tajne przez poufne
Jasno, jaśniej... - Lśnić 

Z tymi jednorożcami musi coś być na rzeczy, czyli K-pop tajne przez poufne kontra Lśnić

Idźmy wszyscy do drogerii - Sekrety urody Koreanek. Elementarz pielęgnacji
To nie jest książka. To broszura - BTS. Droga na szczyt
Seul, mamy problem - BTS. Koreańska fala
O innej książce - Marzenie o innym świecie
Oszukana - Koreańczycy. W pułapce doskonałości
Po łebkach - Koreańczycy, Chińczycy, Japończycy
Oto historia - Dziewczyna o siedmiu imionach 
Historia/e - Pachinko
Pachinko - cytaty
Porwanie z filmami w tle / Filmy z porwaniem w tle ("Kim Dzong-Il. Przemysł propagandy")
Kto szuka ten znajdzie, także to czego się nie spodziewa - Kultura popularna a polityka na przykładzie Korei Południowej po 1988 roku

 Kpop czy k-pop? A może K-pop?

Trzyczęściowa saga o próbie dowiedzenia się, czemu w książce Tajemnice Korei Północnej są literówki
Część pierwsza
Część druga
Część trzecia

 

K-pop i teledyski 


Nie tylko w kinie i teatrze 28 - Nie tylko w dramie

Wanna vol.1
Wanna vol.2
Wanna vol.3 
Wanna vol.4 
Wanna vol.5

10 najpopularniejszych teledyskowych trendów
Kto jest bardziej trendy: LOONA czy BLACKPINK?
Ostatnia wieczerza
MOON
MOON 2

 
Ile teledyskowych trendów zmieściło DAY6 w 24 klipach?
Dziewczęce podejście do mrocznego konceptu w k-popie
Astronauci w k-popie
Lustereczko powiedz przecie, kto jest najbardziej wkurzony na świecie, czyli o lustrach w k-popowych teledyskach


Szekspir w kpopie
Szekspir w k-popie 2
Szekspir w k-popie 3


Chcę, mam
NCT 2018 EMPATHY
Czas zaprzeszły, czyli M i jej z historia kpopem #1
Czas przeszły (i prawie teraźniejszy), czyli M i jej z historia kpopem #2
Nie tylko w kinie i teatrze 25 - VM Project Architecture
Nie tylko w kinie i teatrze 25.5 - VM Project Architecture X SEVENTEEN
Ulubione piosenki z dram #1
Ulubione piosenki z dram #2
Ulubione piosenki z dram #3
The Rose 
K-POP 2020 

Mój ranking Road to Kingdom
Kręte ścieżki i zaskakujące powroty - o karierze zespołu WINNER
 

Dramy


Czarno to widzę - Black
Nie tak dawno temu - A Korean Odyssey (Hwayugi)
Z historią niestety nie wygrasz ("Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo")
The Secret Message
Zachwyty ("Descendants of the Sun")
Utopieni ("Bride of Water God")
Jeśli nie polubicie bohaterów, to się zanudzicie ("Hwarang")
Siła pamięci - Goblin
Wytrwałością i pracą herosi się bogacą - Rich Man
Zatęskniłam za Plotkarą - Heirs
Za garniturem panny sznurem - Suits (wersja z Korei)
Cud, miód - Strong Woman Do Bong Soon
Gdy zemsta, polityka i love się mieszają - Mr. Sunshine
Proust byłby dumny - 100 Days My Prince
Dajcie spokój książkom - Romance is a Bonus Book
Zobaczyć wszystkie strony - One More Time
Trzeba było uciekać - Memories of the Alhambra
Awkward - Touch Your Heart
Są inne - Her Private Life
Wierzę w to, co widzę - Angel's Last Mission Love
Serce i rozum - Rookie Historia Goo Hae-ryung
Zbyt piękne, aby było prawdziwe - SKY Castle
Dramy, które zapomniałam oglądać dalej 
Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego - Kill Me, Heal Me 
Rodzice i dzieci - When the Camellia Blooms
Ten serial o nawiedzonej maszynie do pisania - Chicago Typewriter
Prawie jak Hotarubi no Mori e - Hotel del Luna
Równoważenie - It's Okay to Not Be Okay


Szekspir w dramach 

Filmy

Bez serca - Illang
Naoglądałam się dokumentów (The Propaganda Game, The Lovers and the Depost, Droga do wyzwolenia. Scjentologia, Hollywood i pułapki wiary)
Kotlety nie rosną na drzewach ("Okja") 
W tym szaleństwie jest metoda (?) - Parasite
Łopatą można pokonać zombie, ale niekoniecznie przekonać widza o wartości filmu - Train to Busan
No taki film o zombie - #Alive
Blackpink nie jest wyjątkowym płatkiem śniegu - BLACKPINK: Light Up the Sky

Różności:
18 z 2018
Co ma 6 lat? 
19 z 2009 

Splendor i finezja. Duch i materia w sztuce Korei

O pisaniu licencjatu
O pisaniu licencjatu - same wątpliwości 

 


LOVE, M

4 komentarze:

  1. Zestawienie warte uwagi, ale ja nie jestem akurat miłośnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :O sporo o Koreach napisałaś
    Co do skrócenia tytułu, ciężka sprawa. Może - Wszystko o Koreach albo Wszystko związane z Koreami

    OdpowiedzUsuń
  3. Koreańskie tematy są mi zupełnie obce.
    Choć w zeszłym roku obejrzałam "Parasite" (o którym pisałam na swoim blogu) i byłam wstrząśnięta. Mocne, dobre, warte uwagi kino.

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie niedawno zakupiłam książkę "Korea Południowa. Republika żywiołów" i już się nie mogę doczekać kiedy ją przeczytam, zwłaszcza skoro ją polecasz

    OdpowiedzUsuń

Jesteście dla mnie największą motywacją.
Dziękuję.
<3